پروژه برنامه جامع محیط زیست دریایی در خلیج فارس اجرا می‌شود
پروژه برنامه جامع محیط زیست دریایی در خلیج فارس اجرا می‌شود

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای پروژه برنامه جامع محیط زیست دریایی در خلیج فارس خبر داد و گفت: تا چهار سال آینده چند پروژه بین‌المللی در خلیج فارس با همکاری فرانسوی‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیون دلار اجراء می‌شود. به گزارش  خبرگزاری تسنیم از خارگ، پروین فرشچی در نشست با مدیران محیط […]

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای پروژه برنامه جامع محیط زیست دریایی در خلیج فارس خبر داد و گفت: تا چهار سال آینده چند پروژه بین‌المللی در خلیج فارس با همکاری فرانسوی‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیون دلار اجراء می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از خارگ، پروین فرشچی در نشست با مدیران محیط زیست استان‌های ساحلی کشور در جزیره خارگ  با تاکید بر جایگاه محیط زیست دریا بر توجه به این مهم تاکید کرد و  اظهار داشت: دریا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که  توجه به محیط زیست دریایی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با انتقاد از اعتبارات زیست محیطی دریایی افزود: از سال ۸۴ تاکنون بودجه کل تخصیص به معاونت محیط زیست دریایی به ۱۹  میلیارد تومان نمی‌رسدکه این میزان اعنبار برای ۱۵ سال بیانگر بی‌توجهی به محیط زیست دریایی بوده است.

فرشچی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه دریامحور خاطر نشان کرد: نیازمند یک سازمان جامع دریایی برای توسعه تعاملات با کشورهای همسایه هستیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تغییر اقلیم، مسائل آلودگی و افزایش دما بر روی محیط زیست دریایی تاثیر می‌گذارد، گفت: سالانه ۴۰ هزار تانکر نفتی در خلیج فارس و ۳۰ هزار تانکر در دریای خزر تردد می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۸ ارگان با معاونت محیط زیست دریایی ارتباط دارند اظهار داشت: وقتی که مطرح می‌کنند که قرار است معاونت محیط زیست دریایی حذف شود، تهدیدی برای فعالیت‌ها و برنامه‌های طراحی‌شده است.

فرشچی از استقرار محیط بانان دریایی  خبرداد و تاکید کرد:‌ تربیت محیط بانان دریایی از اهمیت بالایی  برخوردار است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تدوین سند توسعه دریایی، گردشگری و سند فناوری دریایی را مورد اشاره قرار داد و  خاطرنشان کرد: در صورتی که این سندها اجرایی شوند پیش‌بینی برای چند اقدام بزرگ شده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید  بر ایجاد گارد ساحلی بیان کرد: گارد مجزا سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار دارد و این مهم  به عنوان پایلوت در استان هرمزگان اجرا می‌شود.

فرشچی از اجرای پروژه پایلوت برنامه جامع محیط زیست دریایی در خلیج فارس خبر داد و افزود: در چهار سال آینده چند پروژه بین‌المللی اجراء می‌شود که سه پروژه آن با مشارکت فرانسوی‌ها و سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیون دلار اجراء می‌شود.

وی با اشاره به همکاری اتحادیه اروپا برای اجرای محیط زیست دریایی تصریح کرد:  اتحادیه اروپا نیز برای اجرای پروژه‌های دریایی به میزان هشت میلیون دلار اعلام  همکاری کرده است.