پمپئو برای توجیه سیاست ناکارآمد خود،درباره ایران بزرگنمایی می کند
پمپئو برای توجیه سیاست ناکارآمد خود،درباره ایران بزرگنمایی می کند
یک رسانه غربی با اشاره به ادعاهایی که وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران مطرح می کند عنوان داشت که پمپئو برای توجیه سیاست های ناکارآمد آمریکا، درباره تهران بزرگنمایی می کند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد بیزینس اینسایدر در گزارش خود که به قلم «دانیل دیپتریس» از کارشناسان مسائل نظامی نوشته شده آورده است: در تاریخ ۱۸ اکتبر یعنی کمتر از چهار ماه دیگر تحریم های سازمان ملل در خصوص ممنوعیت خرید و فروش تسلیحات نظامی از سوی ایران به پایان می رسد.” پمپئو برای توجیه سیاست ناکارآمد خود،درباره ایران بزرگنمایی می کند”

این ممنوعیت شامل خرید جت های جنگنده، تانک و موشک می شود اما دولت آمریکا تلاش دارد تا این ممنوعیت تمدید شود.

در جلسه ۳۰ ژوئن شورای امنیت سازمان ملل، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، تصویری کابوس گونه از آنچه که بعد از پایان تحریم های ایران در انتظار جهان خواهد بود ترسیم کرد.

مطمئناً آنچه که پمپئو درباره ایران می گوید اغراق آمیز است اما انگیزه هایی که در پس این اظهارات وجود دارند جدید نیستند. بزرگنمایی درباره ایران و تهدیدهایی که از سوی تهران متوجه آمریکا، اروپا و کشورهای خاورمیانه می شود در میان دولتمردان آمریکایی و لابی های این کشور خریدار دارد اما حقیقت اینگونه نیست.

بیزینس اینسایدر در ادامه می نویسد: با احترام به ایران و قابلیت های این کشور، در این مقطع احساسات بر واقیعت چیره شده، یک نوع عدم تعادل که موجب افزایش شمار نظامیان آمریکایی در خاورمیانه شده، یک استراتژی ضعیف و سیاست خارجی معیوب و اینها دلایلی هستند که پمپئو به خاطر آنها ادعاهای زیادی را درباره ایران مطرح می کند اما واقعیت موجود درباره ایران و رفتارهای این کشور به آن خطرناکی که پمپئو می گوید و مقامات آمریکایی اعتقاد دارند نیست.

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری تلفنی با روزنامه‌نگاران از تعهد ایالات متحده آمریکا به حفاظت از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مقابل  ایران خبر داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری «نشنال» امارات گفت: آمریکا به شیوه‌های مختلف به همکاران عرب خلیج فارس خود برای جلوگیری از تهدیدات موشکی ایران کمک خواهد کرد.

این اظهارات در ادامه تلاش های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل ایراد شد.

به گفته  پمپئو، یکی از شیوه‌های حفاظت از اعراب خلیج فارس، ممانعت از پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران است که اکتبر امسال به پایان می‌رسد .

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت کمک دوم واشنگتن، فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای عرب خلیج فارس است و جز این موارد راه‌های دیگری نیز وجود دارد که اطلاعات مربوط به آن به اطلاع عموم رسانده نمی‌شود.

پمپئو در نشست مطبوعاتی خود مدعی شد: ایران در تلاش است موشک‌هایی بسازد تا قابلیت گذشتن از سیستم پدافند هوایی کشورهای خاورمیانه را داشته باشد و هم‌چنین برد موشک‌هایش را افزایش دهد.

  • منبع خبر : مهر