پمپئو: حمایت اروپا علیه ایران را می‌طلبیم!
پمپئو: حمایت اروپا علیه ایران را می‌طلبیم!

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: خواستار حمایت اروپا برای مقابله با سوءرفتار ایران شده‎ایم. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «هیو هیویت» بار دیگر ایران را به تامین تسلیحات موشکی برای انصارالله یمن متهم کرد و بی‌آنکه به تجاوز ائتلاف سعودی اشاره‌ای بکند، مدعی شد آنچه که در […]

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: خواستار حمایت اروپا برای مقابله با سوءرفتار ایران شده‎ایم.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «هیو هیویت» بار دیگر ایران را به تامین تسلیحات موشکی برای انصارالله یمن متهم کرد و بی‌آنکه به تجاوز ائتلاف سعودی اشاره‌ای بکند، مدعی شد آنچه که در یمن جریان دارد نتیجه جنگ نیابتی ایران علیه عربستان سعودی و امارات است!

وی در ادامه مدعی تلاش برای دفع حملات موشکی شد که به زعم وی با حمایت ایران انجام می‌گیرد.

پمپئو در این باره گفت: تلاش‌های ایران در این زمینه بسیار دردسرساز است. شرکای اروپایی خود را به مقابله با این تلاش‌ها دعوت می‌کنیم. همه جهان باید بفهمد که (موشک‌های) ایران خطری برای هواپیماهای مسافربری و تجاری است.

پمپئو در ادامه ادعاهای خود افزود: هر یک از نهادهای سازمان ملل که گزارشی درباره تروریسم ارائه می‌دهد، از ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریسم یاد می‌کند. تا یک هفته دیگر، یعنی تا صبح روز ۵ نوامبر (۱۴ آبان)، شدیدترین تحریم‌هایی که ایران تاکنون به خود ندیده، علیه این کشور اجرا می‌شود.

وی در نهایت مدعی شد: نفوذ مخرب ایران در سطح جهانی در دوره برجام اتفاق افتاد. این توافق بدی برای آمریکا بود. تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، تصمیم درستی بود. درخواست ما از ایران این است که به کشوری نرمال تبدیل شود. از اشاعه تروریسم (!)، توسل به جنگ نیابتی و ایجاد هرج و مرج دست بردارد. آن وقت ما هم ایران را در جمع کشورهای جهان پذیرا می‌شویم.

ادعاهای پمپئو در حالی مطرح شد که تصمیم ترامپ برای پشت پا زدن به برجام که حاصل تلاشی بین‌المللی بود، خشم بسیاری از جمله متحدین اروپایی وی را برانگیخت. طرفین باقی مانده در برجام همچنان برای حفظ این توافق که دستاورد دیپلماسی جمعی است، تلاش می‌کنند.