پمپئو: کشورهای جنوب اقیانوس آرام آمریکا را بر چین ترجیح می دهند
پمپئو: کشورهای جنوب اقیانوس آرام آمریکا را بر چین ترجیح می دهند

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای استرالیایی خود ابراز اطمینان کرد که کشورهای واقع در منطقه جنوب اقیانوس آرام، آمریکا را در مقام یک متحد بر چین ترجیح می دهند. «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه پس از دیدار با همتای استرالیایی خود در ادعایی جدید گفت که به رغم […]

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای استرالیایی خود ابراز اطمینان کرد که کشورهای واقع در منطقه جنوب اقیانوس آرام، آمریکا را در مقام یک متحد بر چین ترجیح می دهند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه پس از دیدار با همتای استرالیایی خود در ادعایی جدید گفت که به رغم نفوذ فزاینده پکن در منطقه جنوب اقیانوس آرام، وی اطمینان دارد کشورهای این منطقه آمریکا را در مقام یک متحد بر چین ترجیح می دهند.

پمپئو در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با وزیر خارجه استرالیا ادعا کرد: من تصور می کنم که کشورهای واقع در جنوب اقیانوس آرام همانند بسیاری از نقاط جهان، اهمیت برخورداری از متحد آمریکایی را در می یابند؛ کشوری که ظرف دهه های گذشته همواره ارزشهای دموکراتیک را مطرح کرده است!

وی در ادامه مدعی شد: شأن انسانی که نتیجه بهره مندی از یک شریک و متحد آمریکایی است، با شأن انسانی منتج از داشتن شرکایی غیر از آمریکا متفاوت است. من فکر می کنم که با گذشت زمان این (طرز تفکر) نه تنها در منطقه جنوب اقیانوس آرام بلکه در سرتاسر جهان حاکم خواهد شد!