پوشش ۹۰درصدی درمان سرپاییِ معتادان بی‌بضاعت/مراکز ترک اعتیاد با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند
پوشش ۹۰درصدی درمان سرپاییِ معتادان بی‌بضاعت/مراکز ترک اعتیاد با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران، شرایط برقراری پوشش ۹۰درصدی بیمه درمان سرپایی اعتیاد را تشریح کرد.

به گزارش صبح اقتصاد سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران، شرایط برقراری پوشش ۹۰درصدی بیمه درمان سرپایی اعتیاد را تشریح کرد.

دکتر علیرضا نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند پرداخت‌های بیمه برای درمان اعتیاد در استان تهران، گفت: مدت زیادی است که بیمه سلامت به این موضوع ورود کرده است و منابع آن را که سازمان بیمه سلامت می‌گیرد، برای تمام بیمه‌ها پوشش می‌دهد. بر اساس مصوبه هیئت دولت، بیمه‌ها خدماتی را در این زمینه پوشش می‌دهند که سرپایی باشد که شامل سم‌زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان‌درمانی گروهی و فردی و… است.

وی افزود: از سال قبل موضوع داروهای درمان اعتیاد مجزا شده است؛ زیرا تعرفه دارو و خدمات متفاوت است و برای کاهش پرداخت از جیب مردم این اقدام صورت گرفته است.

او تاکید کرد: در خدمات سرپایی درمان اعتیاد، سهم بیمه ۷۰ درصد است و حتی برای افراد بی‌بضاعت نیز بیمه درمان اعتیاد تا ۹۰ درصد قابل پوشش است ولی مرجع اینکه این فرد بی‌بضاعت شناخته شود، معرفی‌نامه سازمان بهزیستی است تا با پوشش ۹۰ درصدی خدمت دریافت کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در خاتمه، اظهار کرد: تنها مشکل این است که علی‌رغم این که تعداد مراکز ترک اعتیاد بالا است، اما برای بستن قرارداد اقدام نمی‌کنند. درحال حاضر ۳۶ مرکز طرف قرارداد ما هستند که اسناد را ارسال کرده‌اند و پرداخت‌های ما هم به موقع است.

  • منبع خبر : ایسنا