پیاده‌روی اربعین وحدت مسلمانان
پیاده‌روی اربعین وحدت مسلمانان
امام جمعه موقت سنندج گفت: پیاده‌روی زائران اربعین حسینی تجلی وحدت و اجتماع بزرگ مسلمانان شیعه و سنی است.

ماموستا خالدی: پیاده‌روی اربعین تجلی وحدت و اجتماع بزرگ مسلمانان شیعه و سنی است

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، امام جمعه موقت سنندج گفت: پیاده‌روی زائران اربعین حسینی تجلی وحدت و اجتماع بزرگ مسلمانان شیعه و سنی است.

ماموستا معروف خالدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی به همه ملت ایران و مردم شریف استان کردستان، اظهار داشت: پیاده‌روی زائران اربعین تجلی وحدت و اجتماع بزرگ مسلمانان شیعه و سنی است.

وی افزود: شخصیت امام حسین(ع) یک شخصیت مذهبی، تاریخ‌ساز و با حرکت مقدس خود اسلام را زنده و در مسیر حقیقی خود قرار داد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نشانه استواری، استقامت ارادت و عشق دلدادگان به امام حسین(ع) است، بیان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی یک نوع رژه معنوی و نمایش مذهبی مسلمانان تمام دنیاست.

وی گفت: تمامی دشمنان بدانند که پیروان پیامبر اسلام و یاران باوفایش زنده هستند و برای مقدسات و اهل بیت(ع) خود احترام قایل هستند.

ماموستا خالدی با بیان اینکه اربعین اربعین موجب وحدت، همدلی و همبستگی و قدرت مسلمانان می‌شود، تصریح کرد: اجتماع اربعین پیامی بزرگی برای جامعه بشریت دارد و باید دشمنان نظام بدانند که اتحاد مردم ایران گسستنی نیست و هیچ قدرتی توان نفوذ در صفوف محکم آن را ندارد.

وی به اتفاقات اخیر کشور عراق اشاره و اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون، مخالفان قصد داشتند به روش‌های مختلف به دین اسلام، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ضربه بزنند و این‌بار نیز استکبار جهانی برنامه‌هایی برای ایجاد آشوب، تفرقه میان مسلمانان و زیر سؤال بردن قداست اربعین طراحی کرده بودند که مسیر کربلا خلوت و حضور مردم را کمرنگ جلوه دهند، اما با شکست مواجه شدند.

به گفته امام جمعه موقت شهر سنندج، خوشبختانه مسلمانان به‌دلیل اعتقادات قلبی و قوی خود و علاقه بیش از اندازه به اهل‌بیت پیامبر اسلام؛ مخالف اهداف دشمنان رفتار کردند و چندین هزار برابر بیشتر از سال‌های گذشته در یجمعنا الحسین شرکت کردند و مشت محکمی بر دهان بدخواهان زدند.