دفاع مقدس یک پیام بزرگ داشت؛«ایستادگی در برابر ظلم»
دفاع مقدس یک پیام بزرگ داشت؛«ایستادگی در برابر ظلم»

به گزارش گروه فرهنگی صبح اقتصاد، حمید محجوب از فعالان فرهنگی و اجتماعی بمناسبت هفته دفاع مقدس در یادداشتی به پیام بزرگ و عبرت انگیز این رویداد تاریخی کشورمان اشاره کرده که در زیر میخوانید: امسال تلفیق هفته‌ی دفاع مقدس با ماه محرم، تلفیق زیبایی را رقم زده است که بدون شک این ماه عظیم […]

به گزارش گروه فرهنگی صبح اقتصاد، حمید محجوب از فعالان فرهنگی و اجتماعی بمناسبت هفته دفاع مقدس در یادداشتی به پیام بزرگ و عبرت انگیز این رویداد تاریخی کشورمان اشاره کرده که در زیر میخوانید:
امسال تلفیق هفته‌ی دفاع مقدس با ماه محرم، تلفیق زیبایی را رقم زده است که بدون شک این ماه عظیم و قیام روز عاشورا تاثیری عمیق و شگرف در جبهه های هشت سال دفاع مقدس کشورمان داشته و رزمندگان همواره در طول این دوران از محرم و قیام ماندگار سیدالشهدا(ع) مدد می‌گرفتند.
آنها با اینکه می‌دانستند که نیروهای رژیم بعثی عراق از امکانات زیادی بهره‌مند بودند باز هم در تمام لحظات با دست خالی در برابر آن کشور متجاوز و چندین کشور ابرقدرت جهان به سرکردگی شیطان بزرگ(آمریکا) ایستادگی کردند.
تجلی جلوه های قیام حسینی را می توان در بسیاری از زمان‌ها در جبهه‌های دفاع مقدس به وضوح تماشا کرد.
ارادت رزمندگان و تقرب جستنشان به سیدالشهدا(ع)آنقدر زیاد بود که در تمام مراحل سختی دوران دفاع مقدس، صبر و استقامت مولایشان گوارای وجودشان می‌شد و به آنها استقامت می‌بخشید.


در سالهای جنگ تحمیلی عملیات های مختلفی صورت گرفت که نام بیشتر آنها برگرفته از عاشورا و کربلا بود.فرا رسیدن ماه محرم در جبهه ها شور و حال خاصی داشت و حال و هوای مناطق عملیاتی در آن زمان کم شباهت به عزاداری های شهرها نبود.
رزمندگان در جبهه های جنگ همانند شهرهای کشور عزیزمان جلسات عزاداری برگزار می‌کردند که نوحه های آن زمان متاثر از حماسه و جهادبود.
هفته ی دفاع مقدس خاطرات خون های مقدسی را برای ما زنده می‌کند که در پای این انقلاب ریخته شد تا کشور به آبادانی و امنیت برسد.


شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آنقدر خوب یاد و خاطره ی محرم را زنده نگه داشتند که تا به الان بعد از سالها هنوز هم این خاطرات در ذهن جوانان این مرز و بوم به یادگار مانده است. چه خوش درخشیدند و الگو شدن برای جوانان ما که جان خود را در دست می گیرند وفراتر از کشورشان به سوریه و عراق می روند تا از دین،اسلام و حرمین شریف اهل بیت (ع) دفاع کنند و چه خوب نامی برایشان انتخاب شد.«مدافعان حرم»
همانطور که امام حسین (علیه السلام) فرمودند: «مَوتٌ فی عِزٍّ خَیرٌ مِن حَیاهٍ فی ذُلٍّ؛» رزمندگان اسلام با برگرفتن ازفرموده مولایشان، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهند و اینجاست که جهاد و ایستادگی در برابر ظلم، پیام بزرگ دفاع مقدس است.