پیام نشست آستانه در تهران چه بود؟
پیام نشست آستانه در تهران چه بود؟
یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد : برگزاری نشست آستانه در تهران نشان داد همگرایی منطقه‌ای می تواند منجر به حل مشکلات منطقه شود.

به گزارش صبح اقتصاد یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد : برگزاری نشست آستانه در تهران نشان داد همگرایی منطقه‌ای می تواند منجر به حل مشکلات منطقه شود.

سید رضا صدر الحسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره برگزاری نشست آستانه در تهران و نتایج آن اظهار داشت: این نشست پس از وقفه دو ساله برگزار شد و حل منطقی، عاقلانه و عادلانه مساله سوریه یکی از مسائل مهمی بود که مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
وی تصریح کرد: خروج نیروهای بیگانه از شرق سوریه، حفظ تمامیت ارضی این کشور و عدم مداخله نظامی برخی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه در این اجلاس مورد تاکید قرار گرفت.
این کارشناس مسائل منطقه با بیان این که قطعا نشست های بعدی آستانه در همین راستا می تواند نتایج مطلوبی داشته باشد، گفت : باید به این نکته توجه کنیم نشستی مهم که در شرایط کنونی برگزار می شود قطعا مطالب مختلفی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد از جمله اوکراین، موضوعات اقتصادی، مقابله با تحریم ها و نیز تامین انرژی از سوی ایران و روسیه به عنوان دو کشور مهمی که بخش عمده ای از انرژی دنیا را تامین می کنند که این نشان دهنده همگرایی منطقه ای برای حل مشکلات منطقه است و نیازی نیست تا کشورهای فرا منطقه ای در مسائل منطقه دخالت کنند.
صدر الحسینی در ارتباط با طرح مسائلی مانند حمایت از روسیه به دلیل جنگ اوکراین از سوی رسانه های خارجی نیز اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ اوکراین تشخیص صحیح و موضع بسیار منطقی داشت مبنی بر این که ما از جنگ و خونریزی حمایت نمی کنیم و از دخالت های دیگران  و گسترش ناتو به سمت شرق بیزاریم این مساله در دستور کار رسانه ها و مقامات غربی قرار گرفت و در مواقع مختلف تلاش کردند موضع منطقی ایران را زیر سوال ببرند.
وی در پایان ابراز کرد: در واقع این اظهارت غیر منطقی مقامات و رسانه های غربی با فراز و فرود در هر جایی که ایران موفقیتی کسب می کند، خود را نشان می دهد.

  • منبع خبر : ایسنا