پیروزی اسلامگرایان در اولین انتخابات شوراهای تونس پس از سرنگونی “بن‌علی”
پیروزی اسلامگرایان در اولین انتخابات شوراهای تونس پس از سرنگونی “بن‌علی”

نتایج غیررسمی انتخابات شوراهای تونس از پیروزی اسلامگرایان و مشارکت ۳۳.۷درصدی در این انتخابات حکایت دارد. تلویزیون رسمی تونس شامگاه یکشنبه اعلام کرد که بر اساس آمارهای اولیه، حزب اسلامگرای “النهضه” در انتخابات شوراهای شهر این کشور، بیشترین تعداد کرُسی‌ها را به دست آورد. بر اساس این گزارش، حزب النهضه ۲۷٫۵ درصد کل آرای مأخوذه […]

نتایج غیررسمی انتخابات شوراهای تونس از پیروزی اسلامگرایان و مشارکت ۳۳.۷درصدی در این انتخابات حکایت دارد.

تلویزیون رسمی تونس شامگاه یکشنبه اعلام کرد که بر اساس آمارهای اولیه، حزب اسلامگرای “النهضه” در انتخابات شوراهای شهر این کشور، بیشترین تعداد کرُسی‌ها را به دست آورد.

بر اساس این گزارش، حزب النهضه ۲۷٫۵ درصد کل آرای مأخوذه را به خود اختصاص داد و پس از آن حزب نداء تونس با به دست آوردن ۲۲ درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفت.

“لطفی زیتون” از مسئولان ارشد حزب النهضه گفت که این حزب با اختلاف ۵درصدی در تصاحب کرسی‌های نمایندگی شوراها از حزب نداء تونس پیشی گرفت.

شهروندان تونسی روز یکشنبه در اولین انتخابات آزاد شوراهای شهر بعد از سرنگونی “زین‌العابدین بن‌علی” دیکتاتور سابق این کشور شرکت کردند تا گامی دیگر به‌سوی انتقال دموکراتیک در سایه اوضاع بد اقتصادی در این کشور بردارند.

این انتخابات روز یکشنبه رأس ساعت ۸ صبح آغاز شد و ساعت ۶ عصر با بسته شدن درهای مراکز اخذ رأی، به پایان رسید و پس از آن شمارش آراء آغاز شد.