پیروزی ملت ایران در صحنه معادلات جهانی تصادفی نیست
پیروزی ملت ایران در صحنه معادلات جهانی تصادفی نیست

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز هر چقدر هم به معادلات جهانی نگاه می‌کنیم، اصولا نباید ما پیروز می‌شدیم، گفت: این تصادفی نیست که یک ملت چند سال در برابر یک جهان بایستد و پیروز شود. به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در […]

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز هر چقدر هم به معادلات جهانی نگاه می‌کنیم، اصولا نباید ما پیروز می‌شدیم، گفت: این تصادفی نیست که یک ملت چند سال در برابر یک جهان بایستد و پیروز شود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از راویان نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس گفت: هر ملتی منابعی برای هویت بخشی در اختیار دارد، عناصری که شخصیت هر ملت را می‌سازد از منابعی الهام می‌گیرد. آنچه ما می‌دانیم این است که دفاع مقدس یک واقعیت حقیقت بخش برای ملت ماست. اگر ملت ایران با صفت ایستادگی، صبر، شکیبایی، ظلم ستیزی و… شناخته می‌شود، همه از زمان دفاع مقدس بر جان مردم نشسته است. همین صفات باعث شده تا ملت ایران بتوانند در برابر فشارهای بی سابقه قدرت‌های بزرگ بایستد.

وی افزود: حقیقت دفاع مقدس یک تندیس زنده است که در آن دوران آفریده شد و در جان مردم نشست. چگونه عاشورا یک حقیقت زنده است که گذر زمان هیچ تغییری در آن ایجاد نکرده است. ما در هر عاشورا تصور می‌کنیم در صحنه هستیم و در میان پیکرها زندگی می‌کنیم. دفاع مقدس امتدادی انسداد یافته از عاشورا است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به موقعیت امروز کشور در مقایسه با زمان دفاع مقدس گفت: در آن زمان همه چیز نابرابر بود؛ از اقتصاد تا مسائل نظامی. امروز هر چقدر هم به معادلات جهانی نگاه می‌کنیم، اصولا نباید ما پیروز می‌شدیم. در جهان چیزی به نام شانس وجود ندارد. این تصادفی نیست که یک ملت چند سال در برابر یک جهان بایستد و پیروز شود. وقتی در عملیات روانی، رسانه‌ای و نظامی جهانی یک ملت تاب آورده و ایستادگی می‌کند، خود یک نظریه جدید را می‌سازد.

وی با بیان اینکه باید داستان و قصه‌های آن دوران را برای نسل جدید بازگو کرد، زیرا این جنگ هنوز تمام نشده و نخواهد شد، اظهار داشت: چون جنگ عقیده است، در آن دوران مدیریت جهادی مهمترین عنصر پیروزی در دفاع مقدس بود که امروز باید به نسل جدید منتقل شود، زیرا آنها قرار است آینده کشور را بسازند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه اگر دفاع مقدس نبود امروز ما نمی‌توانستیم در مقابل آمریکا بایستیم، تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود، چه حجتی برای ما وجود داشت که امروز ایستادگی کنیم. تاریخ نزدیک ما نشان از قوی شدن می‌دهد که ما این مهم را مدیون دفاع مقدس هستیم. جنگ ما شبیه جنگ‌های رایج نبود، ما با جنگ زندگی کردیم و با زندگی جنگیدیم./منبع مهر