پیشبینی قیمت طلا
پیشبینی قیمت طلا
تحلیلگران سه عامل اصلی را موجب تغییرات قیمت طلا در این هفته میدانند . قیمت دلار، افزایش تقاضا از ذخایر امن و بی ثباتی به عنوان سه محرک یاد می شوند که می تواند در کوتاه مدت قیمت فلز زرد را بالاتر ببرد.

پیشبینی قیمت طلا

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، تحلیلگران سه عامل اصلی را موجب تغییرات قیمت طلا در این هفته میدانند . قیمت دلار، افزایش تقاضا از ذخایر امن و بی ثباتی به عنوان سه محرک یاد می شوند که می تواند در کوتاه مدت قیمت فلز زرد را بالاتر ببرد.

به نظر میرسد که ویروس کرونا به این زودی از بین نمیرود، زیرا تعداد موارد در سراسر جهان به بیش از یک میلیون نفر رسیده است و بیش از ۵۸۰۰۰ جان خود را از دست داده اند. ایالات متحده همچنان کشوری است که بیشترین مبتلایان را داشته است – بیش از ۲۶۶۰۰۰ مورد و بیش از ۶۸۰۰ کشته.

سرمایه گذاران این هفته با داده های منفی بیشتری روبرو شده اند – نرخ بیکاری در ایالات متحده به رکورد ۶٫۶۵ میلیون رسیده است و شغل های غیر رسمی در ماه مارس ۷۰۱۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

اقتصاددانان می گویند این تازه آغاز راه است، انتظار دارند که اوضاع بدتر شود. استیون منوچین، وزیر خزانه داری، هشدار داد که نرخ بیکاری ۲۰٪ افزایش می یابد.

با افزایش قرنطینه در کشور های مختلف قیمت طلا نیز افزایش یافته است. جاناتان باتلر، تحلیلگر میتسوبیشی در روز جمعه به کیتکو نیوز گفت اکنون قیمت طلا بالاتر از ۱۶۰۰ دلار است.

در زمان نوشتن، معاملات آتی ژوئن آخرین قیمت ۱۶۴۴٫۲۰ دلار بود که نسبت به روز گذشته ۰٫۴۰٪ رشد داشته است.

بارت ملک، رئیس استراتژی جهانی TD اوراق بهادار گفت: “به طور معمول، هر وقت شاخص دلار ایالات متحده بالاتر می رود، طلا تمایل دارد که با شیب کم افزایش یابد. دلار آمریكا بطور قابل توجهی بالا رفته است و این یكی از مهمترین عوامل بازدارندگی است. در پایان ماه مارس، شاخص دلار آمریكا در حدود ۹۴ بود، پس از آن به ۱۰۳ افزایش داد و اکنون در حدود ۱۰۰ است. “ وی گفت: “نکته تعجب آور این است که طلا در این محیط عملکرد بهتری ندارد. اما شما همچنین باید در نظر داشته باشید که دلار واقعاً خوب عمل می کند – این گزینه سنتی پناهگاه امن برای بسیاری از سرمایه گذاران است. ” “بنابراین اگرچه در حال حاضر اخبار اقتصادی خیلی عالی به نظر نمی رسد، دلار به نوبه خود قدرت نسبت به سایر ارزها را افزایش می دهد.”

Kieran Clancy، اقتصاددان کالاهای سرمایه گفت: “ما فکر می کنیم دلار کاملاً قوی باقی خواهد ماند، اما لزوماً افزایش قیمت طلا در سه ماهه دوم را رد نمی کند. “ما به دنبال حدود ۱۷۰۰ دلار در هر اونس برای آغاز قیمت طلای در سه ماهه دوم هستیم. چشم انداز نزدیک ما به طلا نسبتاً مثبت است. تا زمانی که عدم قطعیت اقتصاد جهانی وجود داشته باشد و مردم کاملاً مطمئن نباشند، وقتی همه چیز به حالت عادی برگردد، یک فرصت خوب وجود دارد که بتوانید از خرید طلای به ذخایر امن پناه ببرید. ”

باتلر ملک، افزایش نوسانات سومین عنصر اصلی در اقدام قیمت هفته آینده است. نوسانات بیش از حد می تواند در برابر طلا کار کند، این همان اتفاقی است که در اواسط ماه مارس هنگامی که فلز گرانبها به همراه سهام خود فروخته شد.

وی گفت: “ما از نزدیک شاهد بی ثباتی در بازار هستیم. VIX مهم است زیرا از بسیاری جهات، به تعیین موقعیت معامله گران الگوریتمی مانند CTA و دیگران کمک می کند. ”

هفته آینده، ملک حد بالای طلا را با قیمت ۱۶۴۰ دلار در هر اونس و حد پایین تر با قیمت ۱۵۵۴ دلار مشاهده می کند.

باتلر یک هفته بسیار پر متغیر را پیش رو دارد و دامنه معاملات بین ۱۸۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار متغیر است. وی گفت: “زمان بی ثبات در هفته های آینده، سطح ۱۶۰۰ دلار بسیار کلیدی است. جالب خواهد بود که ببینیم آیا در هفته بعد حرکت پایدار خواهیم کرد یا خیر. » وی ادامه داد: “ما می توانیم تجارت طلا را تا ۱۸۰۰ دلار ببینیم و پس از آن به ۱۵۰۰ دلار بازگردیم. فکر می کنم قیمت ها بیشتر بر روی احساسات حرکت کنند. “

باتلر به دنبال طلا برای تجارت حدود ۱۶۵۰ دلار در هر اونس در سه ماهه دوم است.

Clancy قیمت طلا را در سه ماهه دوم کمی بالاتر می بیند و ۱۷۰۰ دلار در هر اونس را پیش بینی می کند. با این حال، او تخمین می زند که تا پایان سال به ۱۶۰۰ دلار در هر اونس بازگردد.