پیگیری قضایی و ورود بهزیستی به پرونده ربایش و آزار بیمار اتیسمی
پیگیری قضایی و ورود بهزیستی به پرونده ربایش و آزار بیمار اتیسمی
چند روز پیش بود که خبری درخصوص ربودن و آزار یک جوان مبتلا به اتیسم در رسانه‌ها منتشر شد و پس از آن فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ورود پلیس به این پرونده خبر داد، در این راستا معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه این جوان از افراد تحت پوشش سازمان است، عنوان می کند : دفتر حقوقی بهزیستی موضوع حادثه پیش آمده برای این جوان مبتلا به اتیسم و جریانات پس از وقوع حادثه را از مرجع قضایی پیگیری قانونی می‌کند.

به گزارش صبح اقتصاد چند روز پیش بود که خبری درخصوص ربودن و آزار یک جوان مبتلا به اتیسم در رسانه‌ها منتشر شد و پس از آن فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ورود پلیس به این پرونده خبر داد، در این راستا معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه این جوان از افراد تحت پوشش سازمان است، عنوان می کند : دفتر حقوقی بهزیستی موضوع حادثه پیش آمده برای این جوان مبتلا به اتیسم و جریانات پس از وقوع حادثه را از مرجع قضایی پیگیری قانونی می‌کند.

یوسف رضایی در این باره به ایسنا می‌گوید: باتوجه به اینکه سازمان بهزیستی متولی امور افراد دارای معلولیت است، دفتر حقوقی بهزیستی استان از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری قانونی است.

وی بیان می‌کند: آنچه که در خصوص شرح حال و وضعیت این جوان در رسانه‌ها مطرح شده صحت دارد اما، علت اینکه این جوان مبتلا به اتیسم در خیابان مولوی بوده است هنوز برای ما جای سوال دارد. خانواده اینطور عنوان کرده که فرزندشان را برای تفریح برده‌اند اما برای سازمان این سوال پیش آمده که جوان مبتلا به اتیسم چرا باید در خیابان مولوی به تفریح برود؟ همکاران ما در حال پیگیری هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران می‌افزاید: سازمان به خاطر اتفاقی که برای فرزند این خانواده افتاده، از آنها دلجویی کرده، اگرچه باید خانواده زمانی که فرزند خود را به بیرون از خانه می‌برند مراقب او باشند اما با این حال بهزیستی از خانواده حمایت می‌کند.

رضایی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه بیمارستانی که جوان مبتلا به اتیسم در آن بستری شده بود تنها در روز آخر بستری به سازمان بهزیستی نامه می‌زند که چنین فرد مجهول‌الهویه‌ای در بیمارستان حضور دارد، آیا سازمان بهزیستی به دلیل این سهل‌انگاری از بیمارستان شکایت می‌کند، اظهار می‌کند: باتوجه به اینکه سازمان بهزیستی متولی امور افراد دارای معلولیت است، دفتر حقوقی بهزیستی نقش و مسئولیت اجتماعی بیمارستانی که این جوان پس از وقوع حادثه در آنجا بستری بوده را از مرجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

پیگیری قضایی و ورود بهزیستی به پرونده ربایش و آزار بیمار اتیسمی

وی با بیان اینکه بهتر است مسئولان ذیربط بیمارستان‌ها در موارد این چنینی بهزیستی را بلافاصله مطلع کنند تا اقدامات قانونی صورت گیرد، می‌گوید: برای این جوان مبتلا به اتیسم پیگیری و هماهنگی جهت همراهی وکیل تسخیری صورت پذیرفت که نیازمند پیگیری قضایی خانواده نیز خواهد بود. همچنین در صورتی که خانواده نیاز مالی برای امورات درمانی این جوان داشته باشد، هزینه‌های مالی او پرداخت خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا