چاووش‌اوغلو: عربستان در پرونده خاشقجی همکاری می‌کند
چاووش‌اوغلو: عربستان در پرونده خاشقجی همکاری می‌کند

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که پس از تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با پادشاه عربستان، کار در پرونده قتل جمال خاشقجی آسان‌تر شده و ریاض در این پرونده همکاری می‌کند. به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره تحولاتی که در پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی پس از […]

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که پس از تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با پادشاه عربستان، کار در پرونده قتل جمال خاشقجی آسان‌تر شده و ریاض در این پرونده همکاری می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره تحولاتی که در پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور با سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان رخ داد، اظهار داشت: ریاض در پرونده قتل جمال خاشقجی همکاری می‌کند و کار در این پرونده پس از این گفتگوی تلفنی آسان‌تر شد.

چاووش اوغلو اعتراف ریاض به کشته شدن خاشقجی را مهم دانست و گفت: گرچه این اعتراف با تاخیر بود اما بسیار اهمیت دارد.

وزیر خارجه ترکیه بر همکاری کشورش در این پرونده تاکید کرد و گفت: اگر تحقیقی بین‌المللی در پرونده خاشقجی آغاز شود، ما اسناد و مدارک لازم را ارائه می‌کنیم. ترکیه با سازمان ملل و محاکم بین‌المللی در صورت تحقیق درباره قتل خاشقجی همکاری خواهد کرد.

او در ادامه این مساله که آنکارا هرگونه مدرک یا اطلاعاتی از پرونده خاشقجی را به کشورهای دیگر داده باشد، تکذیب کرد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای اندونزیایی خود تاکید کرد، ریاض به انجام تحقیقی جامع در پرونده خاشقجی پایبند است و تمامی مسئولان این پرونده را بازداشت خواهد کرد.

جبیر افزود: عربستان تیم تحقیقاتی را به ترکیه اعزام کرده است و تمامی مسئولان مرگ خاشقجی بازداشت خواهند شد.