چاووش اوغلو: مرحله جدیدی از روابط میان ترکیه و مصر آغاز شده است
چاووش اوغلو: مرحله جدیدی از روابط میان ترکیه و مصر آغاز شده است
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به بهبود روابط میان کشورش با قاهره اعلام کرد، مرحله جدیدی بین این کشور و مصر آغاز شده است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در خصوص جزئیات گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با سامح شکری، همتای مصری خود خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد، دوره جدیدی در روابط با مصر آغاز شده و در سطح معاونان وزراء و دیپلمات‌ها نشستی با مصر برگزار خواهد شد و سفیر نیز تعیین می‌شود.

چاووش اوغلو در ادامه افزود: موعد این نشست هنوز مشخص نشده است و ما می‌توانیم در مرحله آتی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد، مرحله جدیدی بین کشورش و مصر آغاز می‌شود و در دوره آتی احتمالا سفرهای متقابلی بین مسئولان این دو کشور انجام خواهد شد.

به نقل از اسپوتنیک، شبکه NTV ترکیه به نقل از مولود چاووش‌اغلو اعلام کرد: این تصمیم در هر صورت دارای عواقب منفی خواهد بود. اما هیچ انگیزه سیاسی در آن نمی‌بینم. ما در حال کار بر روی از ‌سرگیری پروازها هستیم.

دولت روسیه پروازهای عادی و چارتر از ترکیه را برای دوره زمانی ۱۵ آوریل تا ۱ ژوئن (۲۶ فروردین تا ۱۱ خرداد)، محدود خواهد کرد. به برگزارکنندگان تور نیز توصیه شده فروش تورهای خود به ترکیه را به حالت تعلیق دربیاورند. طبق اعلام “روسپوتربنادزور”، ناظر سلامت مصرف‌کنندگان روس، این تصمیم به خاطر نرخ بالای انتشار کووید ۱۹ در ترکیه و سهم بزرگ این کشور در انواع جهش‌یافته ویروس، اتخاذ شده است.

محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که پیام غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در حین مذاکرات وین چیست، گفت: در ارتباط با این اقدام طبیعی است که فعالیت‌های هسته‌ای ما ماهیت صلح‌آمیز دارد و هرکدام از این اقداماتی که انجام می‌شود معمول است. یعنی مشخص است که برای چه هدفی داریم آن را انجام می‌دهیم.

وی افزود: هرچه مذاکرات طولانی‌تر شود و فشار تحریم بر ما ادامه می‌یابد، برخلاف اینکه دولت آمریکا اعلام کرده که سیاست ترامپ در قبال ایران شکست خورده و آن را قبول ندارد عملاً با حفظ تحریم‌ها معنای کارش این است که همان راه را ادامه می‌دهد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری یادآور شد: بر این اساس و اینکه ما شاهد یک خرابکاری تروریستی بودیم و بر اساس آنچه که علائم به ما نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی پشت این کار بوده است، طبیعی است که آنچه ما تصمیم گرفتیم هم درباره زنجیره IR6 و هم در مورد افزایش غنی‌سازی تا ۶۰ درصد، هردو نتیجه اقدامات طرف مقابل است.

  • منبع خبر : ایسنا