چرا اسکوچیچ بازی تدارکاتی را رد کرد؟
چرا اسکوچیچ بازی تدارکاتی را رد کرد؟
تیم ملی با صلاحدید دراگان اسکوچیچ بدون بازی تدارکاتی به مصاف تیم‌های ملی عراق و سوریه در انتخابی جام جهانی می‌رود.

چرا اسکوچیچ بازی تدارکاتی را رد کرد؟

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد تیم ملی ایران یازدهم و شانزدهم شهریورماه به ترتیب با سوریه و عراق در چارچوب انتخابی جام جهانی دیدار خواهد کرد و برای یک شروع قدرتمند و جلوگیری از اتفاقات دور قبل، نیازمند کسب هر ۶ امتیاز این مسابقات است.

سرمربی تیم ملی برای این مسابقات، نیازهای خود را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است ولی خبری از بازی تدارکاتی و دوستانه قبل از این اردو نیست.

آن‌طور که مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی فوتبال اعلام کرده، بعد از بیان خواسته‌های اسکوچیچ، عزیزی خادم اطمیمان داده که تمام برنامه‌ها و اردوهای در نظر گرفته شده از سوی کادر فنی شامل امکانات لجستیکی، اردویی و بازی‌های دوستانه برای حضور قدرتمند ملی‌پوشان در مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، طبق زمان‌بندی اجرا خواهد شد.

با این حال او اعلام کرده قبل از این دو بازی، تیم ملی بازی تدارکاتی نخواهد داشت که با توجه به اظهاراتش، این طور به نظر می‌رسد که اسکوچیچ درخواستی برای دیدار دوستانه نکرده است.

*چرا اسکوچیچ منصرف شد؟

علت اصلی نبود بازی تدارکاتی را باید در نامشخص بودن برنامه تیم ملی جست‌وجو کرد. در واقع هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا نحوه برگزاری این مسابقات به صورت عادی یا متمرکز را اعلام نکرده است. از طرفی مشخص نیست میزبانی ایران مقابل سوریه تایید شود یا خیر!

از سوی دیگر، به علت فشردگی برنامه‌های فیفا، مدت زمان زیادی برای حضور لژیونرها در تمرینات تیم ملی باقی نمی‌ماند چرا که تیم ملی باید در ۱۱ شهریور با سوریه دیدار کند و لژیونرها سه روز قبل از این تاریخ به تهران می رسند. در حال حاضر حدود ۲۰ بازیکن تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند.

با توجه به این اوضاع و احوال، این امکان وجود دارد برنامه تیم ملی در تهران هم در روزهای آینده دست خوش تغییراتی شود و اسکوچیچ هم از برگزاری بازی تدارکاتی صرف نظر کرده باشد.

با این حال، او از بازیکنان لیگ برتری برای شرکت در مینی کمپ پنج روز دعوت کرده که از این بین، فقط چندین بازیکن در اردو باقی خواهند ماند و یک دیدار درون اردویی را هم برگزار می‌کنند.