چلسی- لیورپول؛ آخرین امید لندنی‌ها، تداوم رویاپردازی‌های مردان آنفیلد
چلسی- لیورپول؛ آخرین امید لندنی‌ها، تداوم رویاپردازی‌های مردان آنفیلد

چلسی آخرین امیدهایش برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را جست و جو می‌کند و لیورپول پس از فینالیست شدن در این جام معتبر به حفظ رتبه سوم و رویای محال نایب‌قهرمانی می‌اندیشد. حساس‌ترین بازی هفته سی و هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس محل جنگ چلسی و لیورپول با ۲ هدف متفاوت است. […]

چلسی آخرین امیدهایش برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را جست و جو می‌کند و لیورپول پس از فینالیست شدن در این جام معتبر به حفظ رتبه سوم و رویای محال نایب‌قهرمانی می‌اندیشد.

حساس‌ترین بازی هفته سی و هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس محل جنگ چلسی و لیورپول با ۲ هدف متفاوت است. چلسی، تیم ۶۶ امتیازی رده پنجم در فاصله ۳ بازی تا پایان فصل، ۴ امتیاز از تاتنهام، دارنده آخرین سهمیه حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان کم‌تر دارد و اگر در بازی ساعت  ۲۰ یکشنبه شب در زمین خودش، بازی هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس را از لیورپول نبرد، به احتمال زیاد  با لیگ قهرمانان  خداحافظی خواهد کرد. جایی که تیم لندنی برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، برای لیورپول یک خاطره پرشور است. قرمزپوشان انتهای هفته گذشته با وجود شکست در زمین رم برای اولین بار از فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ و در مجموع برای هشتمین بار به فینال لیگ قهرمانان و جام باشگاه‎‌های اروپا راه یافتند و حالا قدمی به بزرگی شکست دادن رئال مادرید با ششمین قهرمانی فاصله دارند.

غایبان بازی

چلسی پس از ۳ جلسه محرومیت، آلونسو را دراختیار خواهد داشت و درینک‌واتر هم دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته است. تنها غایب میزبان، لوئیس نام دارد. در سوی مقابل، لیورپول بدون متیپ، جان، لالانا و چمبرلین پا به این میدان دشوار می‌گذارد.هنوز معلوم نیست گومز بتواند قرمزها را همراهی کند.

 رویارویی‌های قبلی

در ۱۷۸ بازی قبلی، لیورپول ۷۷ بار پیروز شده، ۶۱ بار چلسی به برتری دست یافته و ۴۰ رقابت هم با تساوی خاتمه یافته است.

نکات کلیدی

*چلسی در هیچ یک از ۶ رویارویی قبلی در لیگ لیورپول را نبرده است. چلسی پیش از این بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰، ۱۰ بازی متوالی از بردن لیورپول عاجز مانده بود.

*لیورپول در صورت پیروزی در این بازی به اولین تیم پس از بلکبرن تبدیل می‌شود که ۳ بار متوالی در زمین تیم لندنی پیروز شده است.

*لیورپول در صورت ناتوانی در گشودن دروازه رقیب، برای اولین بار از آگوست ۲۰۱۵ در ۲ بازی متوالی موفق به باز کردن دروازه رقبای لیگ برتری نمی‌شود.

ترکیب احتمالی

 چلسی: کورتوا، آزپلیکوئتا، کیهیل، رودیگر، فابرگاس، کانته، موزس، آلونسو، ویلیان، ازار و ژیرو

لیورپول: کاریوس، کلاین، فن‌دایک، کلاوان، رابرتسون، آرنولد، فینالدوم، صلاح، اینگس، هندرسون و فرمینو