چین: پمپئو «بدخواه» است
چین: پمپئو «بدخواه» است

رسانه‎های رسمی چین از تلاش وزیر خارجه آمریکا برای ایجاد تفرقه میان پکن و کشورهای آمریکای لاتین انتقاد کرده و اظهارات وی را بدخواهانه توصیف کردند. روزنامه «چاینا دیلی» چین در شماره امروز دوشنبه خود به شدت مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را از بابت هشدار مبنی بر مخاطرات پنهان سرمایه‌گذاری چین در منطقه آمریکای […]

رسانه‎های رسمی چین از تلاش وزیر خارجه آمریکا برای ایجاد تفرقه میان پکن و کشورهای آمریکای لاتین انتقاد کرده و اظهارات وی را بدخواهانه توصیف کردند.

روزنامه «چاینا دیلی» چین در شماره امروز دوشنبه خود به شدت مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را از بابت هشدار مبنی بر مخاطرات پنهان سرمایه‌گذاری چین در منطقه آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار داد.

پمپئو در روزهای پایانی هفته گذشته، سفری به این منطقه داشت و با رؤسای جمهوری پاناما و مکزیک نیز دیدار کرد و مدعی شد اشتیاق چین برای سرمایه‌گذاری همیشه هم به نفع شهروندان آمریکای لاتین نیست.

درهمین‌راستا، چاینا دیلی اظهارات پمپئو را جاهلانه و بدخواهانه توصیف کرد و ادعای وی مبنی بر اینکه طرح «یک کمربند یک جاده» چین با هدف مقروض کردن دیگر کشورها ارائه می‌شود را دروغ خواند.

با تشدید تنش‌ها میان واشنگتن- پکن، آمریکا بیم آن را دارد که ریشه‌ دواندن چین- دومین اقتصاد بزرگ دنیا- در منطقه بیش از پیش موازنه قدرت تجاری را به چالش بکشد.

این درحالی است که «گلوبال تایمز» چین نیز اظهارات پمپئو را غیرمحترمانه توصیف و واشنگتن را به تلاش برای ایجاد تفرقه میان چین و کشورهای آمریکای لاتین متهم کرد.