کابل: هیچ کشوری حق اظهارنظر درباره ساختار جدید دولتی برای افغانستان را ندارد
کابل: هیچ کشوری حق اظهارنظر درباره ساختار جدید دولتی برای افغانستان را ندارد

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که گمانه‌زنی‌های زیاد و گمراه کننده‌ای درباره روند صلح افغانستان وجود دارد و هیچ کشور یا فردی حق اظهارنظر درباره ساختار جدید دولتی برای این کشور را ندارد. به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان با انتشار پیامی در توئیتر خود درباره نشست امارات نوشت: […]

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که گمانه‌زنی‌های زیاد و گمراه کننده‌ای درباره روند صلح افغانستان وجود دارد و هیچ کشور یا فردی حق اظهارنظر درباره ساختار جدید دولتی برای این کشور را ندارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان با انتشار پیامی در توئیتر خود درباره نشست امارات نوشت: گمانه‌زنی‌های کنونی که اغلب گمراه کننده هستند نیز باید حل شوند.

وی افزود: افغانستان یک کشور مستقل است و هیچ فرد یا کشوری حق و یا اختیار آن را ندارد تا درباره فرمول و یا ساختار جدید دولتی برای افغانستان از جمله اختیارات سیاسی در این کشور گفت‌وگو کند که ناقض قانون اساسی این کشور است.

محب ادامه داد: اختیار تصمیم‌گیری درباره آینده افغانستان در اختیار مردم افغانستان و رهبران منتخب آن قرار دارد. هیچ جایگزینی برای یک دولت منتخب وجود ندارد. هیچ توافقی علیه قربانی‌های مردم افغانستان صورت نخواهد گرفت.

این در حالی است که در این نشست نمایندگان آمریکا، امارات، عربستان و پاکستان بطور جداگانه با هیئت طالبان دیدار و گفت‌وگو کردند اما اعضای طالبان حاضر به دیدار با هیئت کابل نشدند.

اکنون نیز به نظر می‌رسد کابل نگرانی‌های زیادی از کنار گذاشته شدن از روند صلح افغانستان توسط واشنگتن دارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: مردم ما خواستار صلح پایدار هستند، نه توافقی عجولانه که قربانی‌های ما را نادیده بگیرد. تلاش‌های صلح نیازمند صبر استراتژیک، تدبیر و شجاعت است، و به ابتکاراتی بدون هدف نیازی ندارد.