کارگران درباره حقوق و دستمزد نظر دهند
کارگران درباره حقوق و دستمزد نظر دهند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی نوشت: لازم است نظر جامعه مظلوم کارگری درباره حقوق و دستمزد تامین شود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به اعلام حداقل دستمزد برای سال ۹۹ و عدم تأمین نظر جامعه کارگری و نمایندگان کارگران برای این موضوع نوشت: ‏معیشت دهک‌های پایین با شیوع بیماری ‎کرونا بیش از پیش آسیب دیده و از طرفی دیگر باید تمام اهتمام خود را جهت تقویت خود کفایی و ‎جهش تولید به‌کار بندیم.”کارگران درباره حقوق و دستمزد نظر دهند”

وی تاکید کرد: لذا لازم است نظر جامعه مظلوم کارگری درباره حقوق و دستمزد تأمین شود.

بعد از فراز و نشیب‌های فراوان بالاخره حداقل حقوق کارگران در سال ۹۹ تعیین شد. با توجه به گمانه‌زنی‌های فراوان، افزایش قیمت بنزین و سایر کالاهای مصرفی، انتظار می‌رفت که دستمزد سال ۹۹ کارگران خیلی بیشتر از سال گذشته افزایش پیدا کند. اما اینطور نشد

هر سال شورای عالی کار دستمزد کارگران را که در صنایع و کسب و کارهای مختلف در سراسر کشور مشغول به کار هستند افزایش می دهد. در ادامه آخرین تصمیمات پیرامون افزایش دستمزد ۹۹ و حداقل حقوق سال آینده را بررسی می‌کنیم.”کارگران درباره حقوق و دستمزد نظر دهند”

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ جلسه شورای عالی کار در حالی برگزار شد که اعتراضات کارگران به مشخص نشدن افزایش دستمزد سال ۹۹ روز به روز بیشتر می‌شد. به گزارش خبرگزاری ایلنا، پس از ۶ ساعت مذاکره و چانه‌زنی در خصوص افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹، در نهایت رقم نهایی افزایش حقوق با رای‌گیری مشخص شد. این برای اولین بار در دهه‌های گذشته است که رقم افزایش حقوق کارگران بدون رسیدن به اجماع همه طرف‌های مذاکره و با رای‌گیری مشخص می‌شود. نکته عجیب‌تر اینجاست که نمایندگان کارگری حاضر نشدند صورتجلسه نهایی را امضا کنند و بدون امضا این جلسه را ترک کردند.

  • منبع خبر : مهر