پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه،به کاهش تحریم‌ها علیه مسکو کمک نمی کند
پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه،به کاهش تحریم‌ها علیه مسکو کمک نمی کند

صدراعظم آلمان پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه را در استقرار نیروهای صلح بان در دونباس، شرق اوکراین جالب دانست اما گفت که این اقدام هیچ فایده ای برای کاهش تحریم ها علیه مسکو ندارد. به نقل از خبرگزاری تاس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان گفت و گو با گروه رسانه ای “Funke” گفت: پیشرفت قابل […]

مرکل

صدراعظم آلمان پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه را در استقرار نیروهای صلح بان در دونباس، شرق اوکراین جالب دانست اما گفت که این اقدام هیچ فایده ای برای کاهش تحریم ها علیه مسکو ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان گفت و گو با گروه رسانه ای “Funke” گفت: پیشرفت قابل توجه در ایجاد آتش بس به دست آمده اما متاسفانه ما تاکنون شاهد آتش بس دائم نبوده‌ایم. فکر می‌کنم که پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حضور و استقرار نیروهای صلح بان سازمان ملل در منطقه تنش دونباس در شرق اوکراین و حفاظت از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در این منطقه جالب باشد اما باید یادآور شوم که چنین اقدامی به کاهش تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو منجر نمی‌شود.

صدراعظم آلمان ادامه داد: من چند روز قبل با پوتین صحبت کردم و این مساله مطرح شد که نیروهای صلح بان سازمان ملل باید به تمامی نقاطقی که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در آنجا مستقر هستند، دسترسی داشته باشند. ما باید در این باره همکاری کنیم اما موانعی وجود دارد.

مرکل همچنین عدم موافقت خود را با “کریستیان لیندر”، رهبر حزب دموکراتیک آزاد عنوان کرد. وی گفته بود که باید مذاکرات درباره کریمه کنار گذاشته شود و روابط با روسیه بدون در نظر گرفتن مساله شبه جزیره کریمه ایجاد شود.

صدراعظم آلمان گفت: من موضعی متفاوت درباره کریمه دارم. الحاق کریمه به روسیه برخلاف قوانین بین‌الملل است و نباید از مساله به این راحتی گذشت.