کاهش تنش در لیبی موضوع گفتگوی تلفنی ترامپ و ماکرون
کاهش تنش در لیبی موضوع گفتگوی تلفنی ترامپ و ماکرون
روسای جمهور آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات لیبی به ویژه پس از بالاگرفتن تنش میان طرف های درگیر بر سر شهر راهبردی سرت گفتگو کردند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، همتی فرانسوی وی در جریان این تماس تلفنی درباره راه‌های کاهش تنش در لیبی گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده که این دو رهبر در مورد موضوعات مهم برای دو کشور و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

ماکرون و ترامپ همچنین در خصوص راههای کاهش تنش در لیبی و حضور نیروهای خارجی در این کشور به تبادل نظر پرداختند.

ترامپ نیز پس از این تماس اعلام کرد که به صورت تلفنی با ماکرون و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر گفتگو کرده اما در مورد محتوای آن اطلاعاتی ارائه نکرد.

 به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در راستای سرکوب هرچه بیشتر جنبش ضدنژادپرستی، از تصمیم خود برای اعزام نیروهای امنیتی فدرال به شهرهایی خبر داد که عمدتاً طرفدار حزب دموکرات هستند و این روزها، به صحنه تظاهرات‌های مردمی بدل شده‌اند.

وی از شهرهای نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا، دیترویت، بالتیمور و اوکلند به عنوان مقصد نیروهای امنیتی فدرال نام برد.

اظهارات ترامپ درحالی بیان شد که انتشار گزارش‌ها مبنی بر بازداشت معترضان پورتلندی از سوی نیروهایی که به طور ناشناس، بدون یونیفورم و آرم یگانی، به جمع تظاهرکنندگان هجوم می‌برند؛ جامعه آمریکا را به خشم آورده است.

مأموران اعزامی به پورتلند عضو یگان تازه تأسیس در وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند که ترکیبی از نیروهای مارشال، اداره مرزبانی و گمرک این وزارتخانه هستند.

این یگان ماه گذشته و پس از آنکه ترامپ دستور حفاظت از بناهای یادبود دوران برده‌داری را داد؛ ایجاد شد.

 سران اتحادیه اروپا پس از چندین شبانه‌روز مذاکرات فشرده و پرتنش، سرانجام بامداد امروز سه‌شنبه ۳۱ تیر بودجه ۱.۸۲ تریلیون یورویی (۲.۱ تریلیون دلاری) هفت‌ ساله این اتحادیه که بخشی از آن برای کمک به اقتصادهای آسیب دیده در نتیجه کرونا می شود را تصویب کردند.

این بودجه بی‌سابقه در حالی تصویب شد که در روزهای گذشته امید چندانی به کسب توافق دیده نمی‌شد، اما چهار روز مذاکرات فشرده در نهایت نتیجه داد و بین اروپایی‌ها دوباره همبستگی نسبی شکل گرفت.

  • منبع خبر : ایسنا