کاهش دما در برخی مناطق کشور
کاهش دما در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما و بارش پراکنده در برخی مناطق کشور طی دو روز آینده (۷ و ۸ مهر) خبر داد.

احد وظیفه  با بیان اینکه امروز (۶ مهر) در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است، اظهار کرد: همچنین طی امروز در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و از اوایل شب در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی وزش باد شمالی همراه با ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۷ مهر) علاوه بر تداوم بارش و کاهش دما در این مناطق، دریای خزر نیز مواج است، تصریح کرد: در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید و کاهش دمای حدود ۵ تا ۸ درجه رخ می‌دهد.

وظیفه با بیان اینکه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۸ و ۹ مهر) در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده و روند افزایش دما در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز چهارشنبه (۱۰ مهر) در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل بارش و کاهش دما موقتی و در ارتفاعات البرز مرکزی ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه (۱۰ مهر) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

وظیفه افزود: طی ساعات بعد ازظهر این هفته در شمال و شرق هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب شرق فارس رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ مهر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۸ مهر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا