کاهش قطعی برق با تعرفه‌گذاری پلکانی/ نمایندگان شکایت کردند
کاهش قطعی برق با تعرفه‌گذاری پلکانی/ نمایندگان شکایت کردند
عضو کمیسیون‌ انرژی مجلس با اشاره به اجرا نشدن نظام تعرفه‌گذاری پلکانی گفت: شکایت نمایندگان از اجرا نشدن نظام تعرفه‌گذاری افزایش پلکانی در قالب ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی اعلام وصول شده است.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از اجرا نشدن نظام تعرفه گذاری مبتنی بر افزایش پلکانی (IBT) در کشور گفت: شکایت نمایندگان از اجرا نشدن نظام تعرفه گذاری افزایش پلکانی در قالب اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس اعلام وصول شده و در آینده در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نظام تعرفه گذاری افزایش پلکانی آب و برق در قانون بودجه ۱۴۰۰ ذکر شده بود احتمالاً کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مسئول بررسی شکایت خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قطعی‌های برق و نقش نظام تعرفه گذاری افزایش پلکانی در کاهش این قطعی‌ها خاطر نشان کرد: سیاست‌های قیمتی یکی از سیاست‌هایی است که می‌تواند به اصلاح رفتار مصرف کننده کمک کند و اگر نظام تعرفه گذاری پلکانی از ابتدا سال جاری اجرایی می‌شد، می‌توانست قطعی‌های برق تابستان را کاهش دهد.

شریعتی در خصوص مزایای نظام تعرفه گذاری افزایش پلکانی اضافه کرد: این سیاست هم از افراد ضعیف و کم مصرف حمایت می‌کند و هم افراد پر مصرف را در تأمین منابع لازم برای توسعه صنعت برق سهیم می‌کند زیرا نظام تعرفه گذاری افزایش پلکانی به این معنی است که کسانی که بیشتر از الگوی مصرف، مصرف می‌کنند دیگر یارانه انرژی دریافت نکنند و حتی مالیات هم بدهند.