کاهش قیمت سهام های صنعتی در بورس
کاهش قیمت سهام های صنعتی در بورس

در پنج روز کاری بورس تهران در هفته گذشته شاخص کل ۶۸۵ واحد افت و کانال ۸۵ هزار واحدی را ترک کرد. در این مدت شاخص آزاد شناور با افت بیش از ۱۰۰۰ واحدی همراه شد. در ۱۲ مهرماه سال جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در تراز ۸۵ هزار و ۴۲۹ واحدی قرار […]

بورس

در پنج روز کاری بورس تهران در هفته گذشته شاخص کل ۶۸۵ واحد افت و کانال ۸۵ هزار واحدی را ترک کرد. در این مدت شاخص آزاد شناور با افت بیش از ۱۰۰۰ واحدی همراه شد.

در ۱۲ مهرماه سال جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در تراز ۸۵ هزار و ۴۲۹ واحدی قرار داشت، اما در طی پنج روز کاری ۶۸۵ واحد افت کرد و به رقم ۸۴ هزار و ۷۴۴ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز در این مدت با افت بیش از ۱۰۰۰ واحدی از کانال ۹۲ هزار و ۶۵۸ تا رقم ۹۱ هزار و ۵۱۵ پایین رفت. همچنین شاخص بازار اول با ۵۷۱ واحد کاهش به رقم ۵۸ هزار و ۵۴۸ رسید.

شاخص بازار دوم نیز در پنج روز کاری بورس تهران ۱۰۱۹ واحد رشد کرد و از طرف ۱۹۰ هزار و ۱۶۵ واحدی تا عدد ۱۸۹ هزار و ۱۴۶ واحدی پایین رفت. همچنین شاخص صنعت نیز ۵۸۹ واحد افت کرد و به رقم ۷۳ هزار و ۸۱۵ واحدی رسید.

در هفته گذشته شاهد روند اصلاحی در شاخص کل بودیم در این هفته سهم ها در تعداد زیادی از گروه‌ها از جمله فلزی‌ها، خودرویی‌ها و نفتی‌ها شاهد روند کاهشی قیمت بودند. در آخرین روز کاری بورس تهران در این هفته نفتی‌ها عمدتا با روند افزایشی مواجه بودند، البته این روند افزایشی چندان زیاد نبود و عموما به کمتر از یک درصد ختم می‌شد. در این گروه ۱۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به پنج میلیارد تومان در ۱۶۴۳ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت، اما در گروه محصولات شیمیایی تعداد زیادی از سهم‌ها افت کمتر از یک درصدی در قیمت پایانی را تجربه کردند هر چند که تعداد زیادی از سهم‌های این گروه جزو نمادهایی بودند که تا حدودی به رشد شاخص دامن زدند.

در چهارشنبه گذشته در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند قیمت سهم‌ها عموما کاهشی بود، علاوه بر این در گروه اطلاعات و ارتباطات نیز هر سه سهم های وب، آتیه داده پرداز و مبین وان کیش روندی کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند. در گروه اطلاعات ارتباطات ۱۲ میلیون سهم به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان داد و ستد شد و در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز بیش از هشت میلیون سهم به ارزش دو میلیارد و ۶۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.