کاهش قیمت طلا متاثر از تغییر جهت بازار ارز
کاهش قیمت طلا متاثر از تغییر جهت بازار ارز
در معاملات امروز بازار طلا و سکه، با وجود افزایش بهای اونس، قیمت‌ها تحت تاثیر افت جزئی نرخ ارز اندکی کاهش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ابراهیم محمدولی درباره حال‌و‌هوای امروز بازار طلا توضیح داد: امروز با وجود افزایش بهای اونس، قیمت طلا و سکه در بازار داخل تحت تاثیر افت جزیی نرخ ارز اندکی کاهش یافت به طوریکه قیمت سکه طرح جدید حدود ۴۰۰هزار تومان پایین آمد و مجددا به کانال ۱۵میلیون تومان بازگشت و طلا هم حدود ۵۰هزار تومان ارزان شد.”کاهش قیمت طلا متاثر از تغییر جهت بازار ارز”

او ادامه داد: با کاهش طلا و سکه حجم معاملات تا حدودی کمتر شده و این موضوع هم بر روند نزولی بازار تاثیر گذاشته است.

به گفته رییس اتحادیه طلا، اگر روند نزولی بازار ارز حتی با همین شیب ملایم ادامه داشته باشد شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ طلا و سکه خواهیم بود.

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه امامی به ۱۵میلیون و ۹۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۴میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: همچنین قیمت نیم سکه در بازار امروز ۸میلیون و ۸۵۰هزار تومان، ربع سکه شش میلیون و سکه یک گرمی سه میلیون تومان است؛ همچنین هر مثقال طلا شش میلیون و ۱۷۰هزار و هرگرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۴۲۴هزار تومان معامله می‌شود.

بهای جهانی طلا به سختی خود را نزدیک کف قیمت چهار ساله نگه داشته است، زیرا افزایش ارزش دلار به آن امان نمی دهد.  این در حالی است که به دلیل نبود تقاضای فیزیکی موثر پیش بینی می شود قیمت طلا باز هم کاهش یابد. قیمت طلا جمعه گذشته پس از آنکه بانک مرکزی ژاپن در یک اقدام غیرمنتظره محرک های اقتصادی را افزایش داد و موجب کاهش نرخ برابری ین در مقابل دلار آمریکا شد، به کمتر از سطح کلیدی یک هزار و ۱۸۰ دلار در هر اونس کاهش یافت. این کاهش به فروش گسترده اوراق بهادار طلا دامن زد و قیمت طلا را به یک هزار و ۱۶۱ دلار و ۲۵ سنت در هر اونس که کمترین قیمت از ژوییه ۲۰۱۰ است رساند. به گفته تحلیلگران بانک اسکوتیا موکاتای کانادا، تحلیل های فنی نشان می دهد امکان افت قیمت طلا به کمتر از یک هزار و ۱۵۵ دلار در هر اونس وجود دارد.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین