ایرانی ها تجربه و روش خاصی برای کاهش هزینه های تولید دارند
ایرانی ها تجربه و روش خاصی برای کاهش هزینه های تولید دارند

«عزالدین میهوبی »وزیر فرهنگ الجزایر در خصوص همکاری هنرمندان ایرانی با دست اندرکاران سینمای الجزایر گفت: ایرانی ها سرعت عمل خوبی در تولید آثار سینمایی دارند و این باعث می شود بتوانند طرح های خود را در زمان تعیین شده تحویل دهند. وزیر فرهنگ الجزایر در مصاحبه با پایگاه خبری «کل شی عن الجزایر» در […]

وزیر فرهنگ

«عزالدین میهوبی »وزیر فرهنگ الجزایر در خصوص همکاری هنرمندان ایرانی با دست اندرکاران سینمای الجزایر گفت: ایرانی ها سرعت عمل خوبی در تولید آثار سینمایی دارند و این باعث می شود بتوانند طرح های خود را در زمان تعیین شده تحویل دهند.

وزیر فرهنگ الجزایر در مصاحبه با پایگاه خبری «کل شی عن الجزایر» در خصوص همکاری های فرهنگی کشورش با ایران و مزیت کار هنرمندان ایرانی و دست اندرکاران سینما در ایران گفت: ایرانی ها با سرعت عمل و ریتم تندی که در کارشان دارند، می توانند پروژه ها را در زمان تعیین شده تحویل دهند.
میهوبی همچنین با اشاره به کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی افزود: ایرانی ها همچنین تجربه و روش خاصی برای کاهش هزینه های تولید دارند.
وزیر فرهنگ الجزایر در ادامه با اشاره به طرح فیلم الجزایری«احمد بای»گفت: سمیره حاج جیلانی تولید کننده این فیلم با یک تیم هنری ایرانی برای ساخت این فیلم به توافق رسیده است و قرار است فیلمبرداری این فیلم به زودی آغاز شود.
وی تصریح کرد که وزارت فرهنگ الجزایر نیز حمایت هایی نیز از این طرح کرده است.
در جریان سفر فروردین ماه گذشته، سید رضا صالحی امیری وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به الجزایر، تفاهم نامه همکاری میان سازمان سینمایی ایران و مرکز سینمایی و سمعی و بصری الجزایر به امضای رئیس سازمان سینمایی کشورمان و همتای الجزایری وی رسید.
یازدهم اردیبهشت گذشته نیز یک هیات سینمایی الجزایری با سفر به ایران، از موزه سینما و تالارهای مختلف این مکان تاریخی بازدید و با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کرد.
هیات سینمای الجزایر همچنین در طول مدت اقامت در تهران، دیدارهای جداگانه‌ای با مدیران سینمایی ایران داشت و از پردیس‌های سینمایی و استودیوها و شهرک سینمایی بازدید کرد.
در چارچوب همکاری های سینمایی ایران و الجزایر، قرار است جمال شورجه کارگردان ایرانی فیلم الجزایری «احمد بای» را کارگردانی کند.
«سمیره حاج جیلانی» تهیه کننده فیلم تاریخی احمد بای پس از پایان کار انتخاب بازیگران توسط جمال شورجه که چندی پیش به الجزایر سفر کرد ، گفت: شورجه کارگردانی در سطح بین المللی است و امیدواریم با این فیلم، سینمای الجزایر را به سطح جهانی بازگردانیم.
احمد بای یکی از حکام الجزایری بود که در اوایل استعمار فرانسه، نبرد جانانه ای با استعمارگران و اشغالگران فرانسوی داشت.