کره‌شمالی برای اولین بار به نزدیکی ساحل کره‌جنوبی موشک شلیک کرد
کره‌شمالی برای اولین بار به نزدیکی ساحل کره‌جنوبی موشک شلیک کرد
رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت، کره‌شمالی حداقل ۱۰ موشک به سمت دریای ژاپن و دریای زرد شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت، کره‌شمالی حداقل ۱۰ موشک به سمت دریای ژاپن و دریای زرد شلیک کرده است.

به گزارش صبح اقتصاد به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جزئیات دیگر تا زمانی که نیروهای مسلح کره‌جنوبی پاسخ به اقدامات کره‌شمالی را کامل نکنند، فاش نمی‌شود.

گزارش‌های اولیه حاکی از شلیک حداقل سه موشک از سوی کره‌شمالی بود. یکی از آنها به سمت جزیره اولئونگدو کره‌جنوبی حرکت می‌کرد، اما در ۵۷ کیلومتری شرق شهر سوکچو کره‌جنوبی به دریا افتاد.

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای اولین بار از زمان تقسیم شدن کره است که موشک بالستیک کره‌شمالی تا این حد نزدیک به آب‌های سرزمینی کره‌جنوبی فرود آمده و این اقدام کره‌شمالی غیر قابل توجیه است.

در این بیانیه آمده است: این اولین بار از زمان تقسیم کره است که موشک شلیک‌شده کره‌شمالی در نزدیکی آب‌های سرزمینی ما فرود آمده است… یک مورد فوق‌العاده استثنایی و غیر قابل توجیه. ارتش ما قاطعانه به آن پاسخ خواهد داد.

یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن هم به خبرنگاران گفت، هیچ خسارتی ناشی از شلیک‌های موشکی کره‌شمالی به کشتی‌ها یا هواپیماهای ژاپنی گزارش نشده است. او گفت: وزارت دفاع، اطلاعاتی را با وزارتخانه‌های دیگر رد و بدل کرده است. تا این زمان هیچ آسیبی ناشی از موشک‌های کره‌شمالی به کشتی‌ها و هواپیماها ثبت نشده است.

به گفته وزارت دفاع ژاپن، کره‌شمالی امروز حداقل دو موشک شلیک کرد که خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرد. وزیر دفاع ژاپن گفت، موشک‌های کره‌شمالی ممکن است در امتداد یک مسیر غیر استاندارد با ارتفاع ۱۵۰ و ۱۰۰ کیلومتر و برد پروازی ۱۵۰ و ۲۰۰ کیلومتر پرواز کرده باشد.

وزیر دفاع ژاپن گفت: کره‌شمالی در سال جاری پرتاب‌های موشکی را با شدت بی‌سابقه ای انجام داده و با انجام اقدامات تحریک‌آمیز تنش‌ها را افزایش داده است. این اقدامات صلح و امنیت کشور، منطقه ما و جامعه جهانی را تهدید می کند و کاملا غیر قابل قبول است. آنها نقض قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل است. کشورمان از طریق سفارتش در پکن به کره‌شمالی اعتراض و محکومیت شدیداللحن خود را اعلام کرده است.

نیروی هوایی کره‌جنوبی در پاسخ به پرتاب‌های موشکی امروز کره‌شمالی، سه موشک هوا به سطح به سمت آب‌های بین‌المللی شمال “خط مرزی شمالی” (NLL) با کره‌شمالی شلیک کرد که یکی از آنها در جنوب این خط مرزی به دریای ژاپن و در نزدیکی آب‌های سرزمینی کره‌جنوبی سقوط کرد.

پرتاب‌های موشکی سئول، پس از آن انجام شد که دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی به واکنش “سریع و قاطع” متعهد شد تا “کره‌شمالی بهای اقدام تحریک‌آمیزش را پرداخت کند.”

  • منبع خبر : ایسنا