کره شمالی: می‌توانیم با موشک‌هایی که قادرند به آمریکا برسند، جهان را در بهت فرو ببریم
کره شمالی: می‌توانیم با موشک‌هایی که قادرند به آمریکا برسند، جهان را در بهت فرو ببریم
کره شمالی درباره موشک‌هایی صحبت کرده که می‌توانند آمریکا را هدف قرار دهند و جهان را در بهت و حیرت فرو ببرند

کره شمالی درباره موشک‌هایی صحبت کرده که می‌توانند آمریکا را هدف قرار دهند و جهان را در بهت و حیرت فرو ببرند.

به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جهان امروز که بسیاری از کشورها زمانشان را با تعامل با آمریکا و تبعیت کورکورانه و تسلیم و اطاعت از آن هدر می‌دهند، تنها کشور ما در این کره خاکی است که می‌تواند با شلیک موشکی که می‌تواند به سرزمین اصلی آمریکا برسد، جهان را تکان دهد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ کشور در جهان هستند اما تنها تعداد معدودی بمب‌های هیدروژنی، موشک‌های بالستیک قاره پیما و موشک‌های فراصوت دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، تنش‌ها بین کره شمالی و آمریکا از زمان آزمایش تعدادی موشک از سوی پیونگ یانگ در ژانویه ۲۰۲۲ شدت گرفته است.

این بیانیه از سوی وزارت خارجه کره شمالی پس از آن منتشر شد که سازمان ملل اخیرا متوجه شده که این کشور ظرفیت‌های موشکی خود را افزایش داده و میلیون‌ها دلار هم از طریق حملات سایبری به جیب زده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، موشکهای کره شمالی با هدف بازدارندگی جنگ هستند و بیانگر دستاوردهای عظیم و قابل ملاحظه برای کشوری هستند که با بسیاری از مسائل داخلی از جمله کمبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کند.

در این میان، یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای به هیل گفت: هدف ما خلع سلاح کامل شبه جزیره کره است. آمریکا هیچ قصد خصمانه‌ای در قبال کره شمالی ندارد.

وی ادامه داد:‌ کره شمالی تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی و رژیم جهانی منع اشاعه است. ایالات متحده منافع حیاتی در بازدارندگی کره شمالی، دفاع در برابر تحریکات یا استفاده از زور، محدود کردن دسترسی خطرناکترین برنامه‌های تسلیحاتی این کشور و مهمتر از همه، حفظ امنیت مردم خود، نیروهای مستقر و متحدانش دارد.