کرواسی در انتظار سال خوش گردشگری/تامین نیازهای سرمایه‌گذاران
کرواسی در انتظار سال خوش گردشگری/تامین نیازهای سرمایه‌گذاران

در حالی که گزارش اخیر فایننشال تایمز از کرواسی به عنوان یکی از بهترین مناطق دنیا برای سرمایه‌گذاری در امر گردشگری نام برد، این کشور ارزیابی خود را از سال ۲۰۱۸ اعلام کرد. به نقل از توتال کرواسی نیوز، در نسخه اولیه گزارش آینده توریستی جهانی که از سوی فایننشال تایمز منتشر شد کرواسی در […]

در حالی که گزارش اخیر فایننشال تایمز از کرواسی به عنوان یکی از بهترین مناطق دنیا برای سرمایه‌گذاری در امر گردشگری نام برد، این کشور ارزیابی خود را از سال ۲۰۱۸ اعلام کرد.

به نقل از توتال کرواسی نیوز، در نسخه اولیه گزارش آینده توریستی جهانی که از سوی فایننشال تایمز منتشر شد کرواسی در ردیف هفتمین نقطه جهان برای سرمایه‌گذاری توریستی جای گرفت.

این گزارش ۴۳ نقطه جهان را به عنوان مناطق مستعد گردشگری برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد و کرواسی با دریافت جایزه منتخب سردبیری، به عنوان یکی از نقاط بسیار مناسب برای توسعه گردشگری خوانده شد.

پیش‌بینی می‌شود گردشگری کرواسی در سال ۲۰۱۸ در زمینه سرمایه‌گذاری با رشد بیش از ۱۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ روبه رو شود که ۴۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ است.

در این زمینه وزیر گردشگری کرواسی گفت: سرمایه‌گذاری در کرواسی فقط قایل به جذب توریست نیست بلکه در نظر گرفتن مکان‌هایی برای سرمایه‌گذاری علاقه‌مندان و جذب آنها نیز مد نظر است.

پیش‌بینی شده رقمی معادل ۹۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۸ در صنعت گردشگری توریسم کرواسی انجام شود. از سوی کمپانی‌های خصوصی حدود ۶۲۸ میلیون یورو و از سوی بخش دولتی نیز حدود ۳۱۱ میلیون یورو در شهرها و مکان‌های مستعد، سرمایه‌گذاری خواهد شد.

سرمایه‌گذاری در این بخش در سال ۲۰۱۷ برابر ۸۱۷ میلیون یورو و سال ۲۰۱۶ برابر ۶۷۶ میلیون یورو بود.