کرونا تمام شدنی ست
کرونا تمام شدنی ست
کرونا نامی که این روزها با هیچ کس بیگانه نیست.و در هر جا و مکانی که شیوع پیدا کند پیش از آنکه ویروس کرونا کشنده باشد،استرس حاکم بر جامعه باعث مرگ و میر در افرادی میشود که از ترس و وحشت اینکه مبادا کرونا گریبان گیر ما بشود.

کرونا تمام شدنی ست

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، کرونا نامی که این روزها با هیچ کس بیگانه نیست.و در هر جا و مکانی که شیوع پیدا کند پیش از آنکه ویروس کرونا کشنده باشد،استرس حاکم بر جامعه باعث مرگ و میر در افرادی میشود که از ترس و وحشت اینکه مبادا کرونا گریبان گیر ما بشود.

ویروس کرونای جدید یا کووید ۱۹، خیلی پدیده عجیب و غریب و غیرقابل درکی برای دانش پزشکی و مجامع علوم پزشکی جهان و ایران نیست.

شیوع بیماری ها در تمام زمان ها از تاریخ باستان تا کنون بوده است، زیرا انسان به لحاظ بیولوژیک و طبیعت جسمی، ذاتا مکانیزم‌ها دفاعی و پیشگیرانه را در برابر این بیماری‌ها دارد، اما تلاش ما برای اینکه بتوانیم رویکرد منطقی‌تری برای خاموش کردن اپیدمی‌ها،ناشی از ویروس کرونا داشته باشیم و بتوانیم بار استرس زا را از این اپیدمی‌ها به حداقل برسانیم. و روحیه مبارزه در برابر کرونا و شکست آنرا به جامعه تزریق کنیم.

زیرا در آموزهای دینی ما و کلام مولاعلی.(ع) به زیبایی اشاره شده که بزرگترین گناه ترس است و بدترین مرگ ترس است.
حال وظیفه همه اهل رسانه و قلم آگاهی بخشی به مردم و بر طرف کردن ترس و استرس از جامعه است،اولین گام برای شکست ویروس کرونا روحیه مبارزه در برابر آن است.
در قوائد نظامی سرباز با اسلحه اما وجود پر از ترس در برابر دشمن شکست خوآهد خورد. و برعکس آن سرباز بدون اسلحه اما شجاع و با درایت پیروز خواهد شد.

درتاریخ گذشته بشر. که نه واکسنی بود و نه بیمارستان و نه تجهیزات پزشکی و یا گاها کمبود امکانات پزشکی بود،جوامع بشری دستخوش ویروس های خطرناک تر و کشنده تری بود.بیماری هاآمدند و عوارض‌شان را به جای گذاشتند،و رفتند. اما جامعه بشری همچنان ادامه حیات داد که نشان می‌دهد طبیعت بیولوژیک ما به این صورت است که در مقابل عوامل بیماری‌زا دست و پا بسته و تسلیم نیستیم.

اگر امروز بیماری کرونا حالت پیشرونده داشته است،تنها به دلیل اپیدمی پیشرونده آن بوده که جامعه از نام کرونا وحشت کرده و استرس وجودشان را گرفته است، اما با گذشت مدتی اپیدمی‌های پیشرونده هم از سرعت تاثیرگذاری خود کاهش می یابد وسپس به سطح ثابتی خواهد رسیده و در نهایت رو به خاموشی می‌گذارند.
که امید می رود بزودی و روزهای باقی مانده از سال، ویروس کرنا و نام کووید۱۹ همراه با زمستان از کشور ما رخت بربند.
و نوروز و بهارمان در فضایی سرشار از سلامت جامعه تحول یابد.

آری کرونا هم میرود همانند زمستان که با رفتنش روسیاهی اش برای زغال می ماند.

با رفتن کرونا روسیاهی اش برای آن کسی در تاریخ به یادگار خوآهد ماند که ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی را که این روزها نیاز ضروری مردم بود یا احتکار کردند یا چندین برابر به مردم فروختند.
شاید افرادی سودجو در این اوضاع کرونایی سودی به جیب زدند،اما وجدانشان تا آخرعمرشان سرزنش شان خواهد کرد.
و نامشان به سیاهی در در دفتر خاطرات جامعه مرقومه خوآهد گشت.

هر چند در این روزهای سخت مردم جامعه پزشکی کادر بهداشت ودرمان از پزشک پرستار و پرسنل بیمارستانی را مدافع سلامت جامعه نامیدند و نامشان را در لوح قلب و جان خود‌شان حک کرده اند.
تاریخ نیز نامشان را به بلندای ایثار و معرفت خواهد نگارید.
همانگونه که این روزها با گذشت چهار دهه از آغاز جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، مردم جامعه حتی نسل چهارم انقلاب هم به نیکی از رزمندگان مدافع ایران زمین با افتخار نام میبرند.که چگونه ایثار کردند و زیر بمباران های شیمیایی رژیم بعث صدام، ماسک های خودت را به همرزمان می بخشیدند تا ناجی جان هم وطن خود باشند.
شهدای شیمیایی ایران زمین نامتان جادوانه تاریخ است.

رضاحسین زاده ترکالکی