کرونا همچنان می‌تازد/ آمار کرونا در ایران ۲۱ آبان
کرونا همچنان می‌تازد/ آمار کرونا در ایران ۲۱ آبان
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۹ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درباره آخرین آمارهای کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۳۹ نفر از آنها بستری شدند.” کرونا همچنان می‌تازد”

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۱۵ هزار و ۶۸ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۹ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۵۳۶ هزار و ۱۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی گفت: ۵۶۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون پنج میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.” کرونا همچنان می‌تازد”

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

ناصر ریاحی  با اشاره به اخبار منتشر شده از دست یابی به واکسن کرونا از سوی دو شرکت آمریکایی و آلمانی، اظهار کرد: آنچه که در اطلاعات ارائه شده از سوی این شرکت‌ها وجود دارد، نشان می‌دهد که کار بر روی این واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار داشته و خوشبختانه تاثیر مثبتی بیش از ۹۰ درصدی از خود نشان داده است. در واقع این نتایج مطلوب می‌تواند همان خبر خوشی باشد که تمام جهان در طول ماه‌های گذشته، منتظر آن باقی مانده بود.

وی ادامه داد: این واکسن با توجه به موفقیتی که داشته باید برای تولید انبوه مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را بگیرد. این سازمان در حالت عادی، برای صدور مجوز چند ماه زمان می‌گیرد تا تمام ابعاد موردنیاز برای ارائه تاییدیه به واکسن بررسی شده و خطرات بالقوه شناسایی شوند اما با توجه به موقعیت خاصی که کرونا در جهان به وجود آورده، احتمالا این سازمان در مدتی کوتاه مجوز تولید را صادر خواهد کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران، در پاسخ به این سوال که پس از آغاز تولید، این واکسن به چه شکل توزیع خواهد شد، توضیح داد: با توجه به اینکه یک همکاری آمریکایی و آلمانی وجود دارد، قاعدتا این دو کشور در اولویت هستند و پس از آن نیز تعداد دیگری از کشورها از قبل این محصول را پیش خرید کرده و دوزهایی از این واکسن را دریافت خواهند کرد. البته با توجه به محدودیت‌ها، احتمالا این واکسن بر اساس اولویت‌ها و در ابتدا برای کادر درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : تجارت نیوز