کرونا یا لابی کشورهای عربی، دلیل لغو امتیاز میزبانی هندبال ایران چیست؟
کرونا یا لابی کشورهای عربی، دلیل لغو امتیاز میزبانی هندبال ایران چیست؟
آیا هندبال ایران در اسفند میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا خواهد بود یا لابی‌گری کشورهای عربی سبب سلب میزبانی از شیراز خواهد شد؟

کرونا یا لابی کشورهای عربی، دلیل لغو امتیاز میزبانی هندبال ایران چیست؟

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد هندبال ایران اسفند امسال میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا است، میزبانی که با اما و اگرهای زیادی روبه‌رو است. فدراسیون آسیا به بهانه کرونا و پس از لابی‌ و اعتراض چند کشور عربی نسبت به‌ شرایط ویروس کرونا در ایران قرار است میزبانی را از ایران بگیرد و در همین راستا با فدراسیون ایران مکاتباتی انجام شده است.”کرونا یا لابی کشورهای عربی، دلیل لغو امتیاز میزبانی هندبال ایران چیست؟”

از آنجایی که هندبال آسیا و جهان طی سال های اخیر با سرمایه گذاری گسترده ای از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس رو به رو بوده، عملا این کشورها نفوذ بالایی در کنفدراسیون آسیا دارند.

مسئولان فدراسیون هندبال ایران بیش از یکسال است که برای میزبانی شایسته تمام تلاششان را کرده و برای این میزبانی آماده هستند. حتی یک مرحله از مسابقات لیگ برتر مردان نیز در شیراز برگزار شد تا مشکلات و ایرادات فنی مشخص شود و مسئولان تا اسفند درصدد رفع مشکلات برآیند.

با این حال کنفدراسیون آسیا مدتی است که به بهانه شیوع کرونا و وضعیت قرمز ایران می‌خواهد این میزبانی را از ایران بگیرد. هفته گذشته کنفدراسیون آسیا نامه‌ای مبنی بر گرفتن میزبانی به فدراسیون هندبال ایران نوشت که با اقدام سریع علیرضا پاکدل رییس فدراسیون و حضور سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در عمان و رایزنی‌اش با شیخ احمد اعلام شد که میزبانی از ایران گرفته نشده است.

البته کنفدراسیون آسیا در آن زمان اعلام کرد در صورت بهتر شدن وضعیت ایران این میزبانی برقرار خواهد بود و درصورت قرمز بودن شرایط مسابقات در کشور دیگری برگزار خواهد شد، اما ادامه فشار از سوی چند کشورهای عربی و مدعی در هندبال سبب شد تا روز گذشته (دوشنبه) مجددا کنفدراسیون آسیا نامه‌ای برای گرفتن میزبانی از ایران به دلیل شیوع کرونا و عدم تمایل کشورها ارسال کند. این اما و اگرها سبب شده تا گمانه‌زنی برای از دست رفتن این میزبانی بیش از پیش قوت بگیرد.”کرونا یا لابی کشورهای عربی، دلیل لغو امتیاز میزبانی هندبال ایران چیست؟”

هندبال ایران در سال‌های گذشته با حاشیه‌های زیاد و تغییرات زیاد در راس فدراسیون همراه بود، مشکلاتی که سبب شدند هندبال ایران در رده‌های مختلف از سکوهای آسیایی دور شود. این میزبانی و کسب مدال و سهمیه جهانی می‌تواند نقطه عطفی در هندبال ایران باشد. تیم ملی جوانان ایران در شرایط میزبانی شانس کسب مدال و سهمیه جهانی را خواهد داشت، به نظر می‌رسد که باید مسئولان رده بالا و نهادهای بالادستی کمک کنند تا این میزبانی همانطور که پیش از این صالحی امیری اعلام کرده است همچنان در اختیار ایران بماند.

فدراسیون هندبال ایران اکنون با برگزاری لیگ‌ زنان و مردان در شرایط شیوع کرونا و مدیریت مسابقات در این شرایط ثابت کرده است که می‌تواند به بهترین شکل مسابقات را برگزار کند. حال آنکه هیچ تضمینی از پایین بودن نرخ کرونا در سایر کشورها طی ماه های آینده نیست‌. این میزبانی یک فرصت برای هندبال ایران است که مسئولان رده بالا نباید بگذارند از دست برود. باید اکنون با دیپلماسی و حمایت همه ارکان ورزش این میزبانی حفظ شود تا بتوانیم با استفاده از امتیاز میزبانی شاهد روی سکو رفتن تیم ملی هندبال ایران باشیم.”کرونا یا لابی کشورهای عربی، دلیل لغو امتیاز میزبانی هندبال ایران چیست؟”

  • منبع خبر : ایسنا