کسب بیش از ٨٠ کرسی بین‌المللی ورزشی توسط زنان
کسب بیش از ٨٠ کرسی بین‌المللی ورزشی توسط زنان
معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از کسب ٨٠ کرسی بین‌المللی در بخش زنان خبر داد.

کسب بیش از ٨٠ کرسی بین‌المللی ورزشی توسط زنان

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد مهین فرهادی‌زاد در آیین تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان برتر اخلاق و نایب رییسان زن فدراسیون‌های ورزشی که با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در سالن فارسی آکادمی ملی برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای امسال تدوین شد که با توجه به شاخص‌های فعالیت‌های ورزشی در فدراسیون‌ها ظرفیت زنان در این تفاهم‌نامه بیش‌تر شناسایی شود.

او افزود: امسال ٢٢۴ طرح ورزشی افتتاح شده و برخی در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود که شامل ورزش زنان هم خواهد بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان هم‌چنین به کسب کرسی‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: بیش از ٨٠ کرسی بین‌المللی داریم که طی روزهای اخیر سه کرسی مهم دیگر نیز کسب شد.

فرهادی‌زاد گفت: طرح تندرستی و نشاط ٩ برنامه دارد که در استان‌ها برای جذب زنان در این طرح از سوی معاونت زنان و امور خانواده تصویب شد.

وی به طرح جانشین پروری برای مدیریت ورزشی اشاره کرد و افزود: در این طرح ١۵٣ نفر در آزمون شرکت کردند که نفرات منتخب در فدراسیون‌ها برگزیده می‌شوند.

در ادامه این نشست، معصومه ابتکار در آیین تجلیل از فعالان حوزه ورزش زنان گفت: وزارت ورزش یکی از اندک وزارت‌خانه‌هایی است که دو معاون زن و تعداد قابل توجهی مدیران زن دارد.”کسب بیش از ٨٠ کرسی بین‌المللی ورزشی توسط زنان”

معاون رییس جمهور گفت: اتفاقاتی که در حوزه ورزش زنان در دولت تدبیر و امید رخ داده نشان دهنده تحولات رو به رشد بوده است، در ورزش همگانی نیز تلاش شده تا زنان در محیط سالم ورزش کنند که جای قدردانی دارد.

ابتکار ادامه داد: با زمینه‌هایی که فراهم شده روند در بخش زنان رو به رشد بوده است. در عرصه آموزش نیز نرخ رشد زنان اکنون به زیر دو درصد رسیده که دولت هم برنامه دارد تا این هم برطرف شود. در بخش آموزش عالی نیز بیش از ۶٠ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه به زنان اختصاص دارد که توسعه خوبی در این زمینه داشتیم.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز کم‌تر خانواده‌ای است که اجازه ندهد دختران به مدرسه بروند. این رشد آموزشی در زنان با شرایط سخت هم همراه بود و مرحوم هاشمی رفسنجانی این مسیر را برای توسعه آموزش در بخش زنان باز کرد.

او اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و استان‌ها برای تحقق شاخص‌های مرتبط با ورزش زنان، جوانان و خانواده موظف شدند و ما برای دست‌یابی به شاخص‌ها بر اساس برنامه مطلوب حرکت می‌کنیم.”کسب بیش از ٨٠ کرسی بین‌المللی ورزشی توسط زنان”

وی اظهار کرد: همکاری‌های خوبی با وزارت ورزش داریم و در تلاشیم حتی آن را گسترش دهیم. طرح سنجش قامتی یا ورزش برای زنان روستایی برای ما مهم است که خوشبختانه در این دولت اجرا شده است.

ابتکار در پایان افزود: عدالت جنسیتی یکی از محورهای مهم است که در این دولت به آن توجه شده و جزو یکی از دستاوردهای دولت محسوب می‌شود.

در پایان این مراسم از فعالان ورزشی حوزه بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی و برخی از خبرنگاران بانوان ورزش نویس تقدیر به عمل آمد.

  • منبع خبر : ایسنا