۱۸۳ رقیب در کسب جایزه ادبیات نمایشی تئاتر فجر
۱۸۳ رقیب در کسب جایزه ادبیات نمایشی تئاتر فجر

اصغر نوری با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام آثار در بخش جایزه ادبیات نمایشی گفته است ۱۸۳ اثر برای شرکت در این بخش سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رقابت می‌کنند. اصغر نوری، دبیر جایزه ادبیات نمایشی جشنواره تئاتر، با پایان گرفتن مهلت ثبت‌نام به روابط عمومی جشنواره فجر گفته است ۱۸۳ اثر برای کسب جوایز نمایشنامه‌نویسی […]

اصغر نوری با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام آثار در بخش جایزه ادبیات نمایشی گفته است ۱۸۳ اثر برای شرکت در این بخش سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رقابت می‌کنند.

اصغر نوری، دبیر جایزه ادبیات نمایشی جشنواره تئاتر، با پایان گرفتن مهلت ثبت‌نام به روابط عمومی جشنواره فجر گفته است ۱۸۳ اثر برای کسب جوایز نمایشنامه‌نویسی رقابت خواهند کرد. با توجه به شرایط جشنواره این رقم بدین معناست که ۱۸۳ نویسنده قرار است با یکدیگر مراقبت کنند.

شرکت‌کنندگان جایزه ادبیات نمایشی در زمان ثبت‌نام متوجه شده‌اند که این جایزه در دو بخش حرفه‌ای و تولید برگزار شده است و آقای نوری اعلام کرده است «داوری در اختیار داوران هر بخش قرار خواهد گرفت. پس از پایان داوری‌ها نامزدهای هر بخش اعلام‌می‌شوند و در نهایت در روز اختتامیه جوایز برگزیدگان هر بخش اهدا خواهد شد.»

البته آقای نوری نگفته‌اند داوران این دو بخش چه کسانی هستند. سال گذشته حسین پاکدل، جواد عاطفه و روزبه حسینی داوری بخش نمایشنامه‌نویسی را به عهده داشتند و در دوره ۳۴ نیز عطاالله کوپال، محمد چرمشیر و فارس باقری داوری را به عهده داشتند. باید دید آیا این چینش‌ها در دوره ۳۶ تکرار می‌شود یا با چهره‌های تازه‌ و جوانی در این بخش روبه‌رو خواهیم شد.

روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر اعلام کرده است نامزدهای هر بخش در تاریخ سیزدهم دی‌ماه امسال معرفی می‌شوند و مراسم اختتامیه نیز در تاریخ شانزدهم دی‌ماه برگزار خواهد شد و قرار است در مراسم پایانی بزرگداشت سه نمایشنامه‌نویس برگزار شود.

با توجه به شنیده‌ها مبنی بر اینکه جشنواره امسال تصمیم به تقدیر از علیرضا نادری دارد،‌مشخص نیست این تقدیر در این مراسم برگزار می‌شود یا در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر.