کسب مقام های برتر توسط قاریان ترکیه در مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم
کسب مقام های برتر توسط قاریان ترکیه در مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم

قاریان ترکیه در مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم که در زاگرب کرواسی برگزار شد، موفق به کسب مقام های برتر شدند.  در بیست و چهارمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم که در زاگرب کرواسی برگزار شد، فاروق شاهین نماینده انجمن قرآنی (Kalbe Yolculuk)، در رشته حفظ ۱۵ جز اول شد. برادر وی […]

قاریان

قاریان ترکیه در مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم که در زاگرب کرواسی برگزار شد، موفق به کسب مقام های برتر شدند.

 در بیست و چهارمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم که در زاگرب کرواسی برگزار شد، فاروق شاهین نماینده انجمن قرآنی (Kalbe Yolculuk)، در رشته حفظ ۱۵ جز اول شد. برادر وی محرم شاهین نیز در بخش حفظ پنج جز مقام اول را کسب کرد.

انجمن مذکور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این مسابقات به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس مسجد زاگرب در تاریخ ۲۸-۳۰ سپتامبر با استقبال گسترده شرکت کنندگان و مهمانان از سراسر دنیا در مرکز اسلامی زاگرب برگزار شده است.

براساس این بیانیه در مسابقات مذکور ۵۹ شرکت کننده از ۲۶ کشور جهان و شش داور حضور داشتند که توسط هیئت داوری ۶ نفره مورد ارزیابی قرار گرفتند. در پایان این مسابقات قرآنی در رشته حفظ ۳۰ جز قرآن، عبدالله صالح السعیدی از عربستان سعودی، در رشته حفظ ۱۵ جز فاروق شاهین از ترکیه و در رشته حفظ پنج جز نیز برادر وی محرم شاهین به مقام های اول دست یافتند. در تلاوت قرآن نیز الیجسا آسانی از مقدونیه رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

گفتنی است فاروق شاهین حافظ کل قرآن کریم، امسال در پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن در ترکیه مقام دوم را به دست آورده بود.