کشف موجود زنده‌‌ای که نفس نمی‌کشد
کشف موجود زنده‌‌ای که نفس نمی‌کشد
دانشمندان اولین موجود زنده‌‌ی شناخته شده‌ای را کشف می کنند که نفس نمی کشد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد این اولین موجود زنده‌‌ی روی کره زمین است که ثابت شده هیچ ژنوم میتوکندری و راهی برای تنفس ندارد.

وقتی حفره انگلی که به Henneguya salminicola معروف است، اسپورهای خود را در گوشت یک ماهی خوشمزه فرو می برد ، نفس خود را حفظ نمی کند. دلیل این است که H. salminicola تنها موجود زنده‌ی شناخته شده روی زمین است که نفس نمی کشد.

اگر تمام عمر خود را صرف عفونت در بافت های عضلانی متراکم ماهی و کرم های زیر آب ، مانند H. salminicola انجام دهید ، احتمالاً شما فرصت زیادی برای تبدیل اکسیژن به انرژی نخواهید داشت. با این حال ، سایر موجودات چند سلولی روی زمین که دانشمندان DNA آنها فرصتی برای توالی دارند برخی ژنهای تنفسی دارند. طبق مطالعه جدیدی که امروز (۲۴ فوریه) در ژورنال مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد ، ژنوم H. salminicola چنین نیست.

تجزیه و تحلیل میکروسکوپی و ژنومیک این موجود نشان داد که بر خلاف سایر موجودات شناخته شده ، H. salminicola هیچ ژنوم میتوکندری ندارد- بخش کوچکی اما بسیار مهم DNA ذخیره شده در میتوکندریهای یک موجود را شامل می شود که شامل ژنهای مسئول تنفس است.