کشف ‌محموله سنگین ‌مواد مخدر در سیستان و بلوچستان / اشرار و سوداگران از صحنه عملیات گریختند
کشف ‌محموله سنگین ‌مواد مخدر در سیستان و بلوچستان / اشرار و سوداگران از صحنه عملیات گریختند
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از ۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد افیونی در عملیات مقتدرانه پلیس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری اظهار داشت: جان بر کفان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین مواد توسط یک باند مسلح دست یافتند.

وی افزود: تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، ۲ تیم از اعضای این باند مسلح که قصد جابه جایی مواد مخدر از شهرستان‌های سراوان و دلگان را داشتند به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند. ساعت ۱ و ۴۵ دقیقه صبح روز گذشته، مأموران پلیس، یکی از این تیم ها را که با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای از سراوان به سمت شهرستان “خاش” در حرکت بود را ردزنی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مأموران پس از مدتی تعقیب نامحسوس خودروی مذکور سرانجام در حوالی یکی از روستاهای اطراف سراوان به راننده پژو دستور ایست دادند که وی بدون توجه به سرعت خود افزود تا از چنگال قانون فرار کند. مأموران سرانجام پس از مدتی تعقیب و گریز با رعایت کامل قانون به کارگیری سلاح به لاستیک های خودروی مذکور شلیک و آن را متوقف کردند.

سردار قنبری گفت: تکاوران پلیس پس از دستگیری ۲ قاچاقچی در بازرسی از خودروی مذکور یک تن و ۵۸۴ کیلو تریاک، ۲۰ کیلو و ۹۶ گرم حشیش، یک قبضه کلت و مقداری مهمات را کشف کردند. مأموران پلیس با رصد اطلاعاتی دقیق، تیم دوم از این باند را که قصد جابه جایی ۲ تن مواد مخدر از شهرستان دلگان به یکی از استان های همجوار را داشت شناسایی کردند.

وی اظهار داشت: در ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح روز گذشته مأموران پلیس با اطمینان از حرکت قاچاقچیان به محور دلگان به زهکلوت اعزام شده و سرراه سوداگران مرگ کمین کردند. اشرار و قاچاقچیان با یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ فاقد پلاک که توسط یک دستگاه پژوی ۴۰۵ اسکورت می شد با مشاهده مأموران بر سرعت خود افزودند و بدون توجه به دستور ایست پلیس، با تغییر مسیر به سمت روستاهای اطراف، شروع به تیراندازی به طرف آنها کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از مدتی تعقیب و گریز و مقابله به مثل جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر، سوداگران مرگ با ورود به روستا و افزایش شدت تیراندازی قصد داشتند جلوی ورود مأموران را بگیرند اما با مواجهه با آتش پرحجم پلیس چاره ای جز فرار ندیدند و سرانجام با به آتش کشیدن خودروی وانتِ حامل مواد، توسط خودروی پژوی اسکورت از طریق جاده های فرعی از صحنه عملیات گریختند.

سردار قنبری گفت: مأموران با رعایت اصول حفاظتی به خودروی مذکور نزدیک شده و شعله های فروزانِ آن را خاموش کردند که سرانجام در بازرسی از این خودرو  ۳۶۱ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک، ۲۳ کیلو و ۸۹ گرم حشیش، یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات کشف کردند که بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلو از این مواد افیونی به علت بنزین فراوانی که قاچاقچیان به روی آنها ریخته بودند در شعله های آتش سوخت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ به مانند سال های گذشته یکی از اولویت های اصلی پلیس استان است و مأموران انتظامی در این راه از هیچ تلاش و جانفشانی دریغ نخواهند کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری پلیس،