کلاهی که سر شرکت نفت رفته به خاطر اعتماد مسولان به شما بوده
کلاهی که سر شرکت نفت رفته به خاطر اعتماد مسولان به شما بوده

سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز (دوشنبه) – ۱۳ شهریور ماه – در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در ابتدای جلسه قاضی مقیسه به بیان اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده که از سوی نماینده دادستان قرائت شده بود پرداخت و بر […]

فساد

سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز (دوشنبه) – ۱۳ شهریور ماه – در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی مقیسه به بیان اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده که از سوی نماینده دادستان قرائت شده بود پرداخت و بر اساس ماده ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری به حاضران در جلسه از باب حفظ نظم دادگاه تذکر داد و از حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم خواست با حضور در جایگاه به ادامه دفاعیات خود بپردازد.

حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی در ادامه دفاعیاتش گفت: یکی از اتهاماتی که در کیفرخواست به آن اشاره شده این است که من در موضوعات نفتی حضور داشته ام، اما اصلا مشخص نیست در کدام معامله‌های نفتی، حتی هیچ کس ادعایی نکرده که دال بر این موضوع باشد.

وی گفت: نه زنجانی و نه همکاران او و حتی آقای شمس این موضوع را که بنده در معاملات نفتی مشارکت و فعالیت داشته‌ام اعلام نکرده‌اند. حتی زنجانی در یک نامه‌ای بیان کرده که فلاح آدم خوبی است، اما به دنبال گزارش نوشتن و پلیس بازی است، ولی در کار نفتی دخالت نداشته است.

قاضی مقیسه گفت: این نامه زنجانی در آخرین روزهای غارتگری شماست. این نامه اصلا قابل مطرح کردن نیست و دلیلی برای رد اتهامات شما نمی شود. خواندن این نامه کاملا حاشیه‌ای است. تمام پول هایی که شما گرفتید و فعالیت در بانک ها همه مربوط به معاملات نفتی بوده است.

متهم ردیف سوم گفت: من مجددا تاکید می کنم که به هیچ عنوان در موضوعات نفتی دخالت نداشته ام، نه در جلسه‌ای حضور داشته‌ام و نه ریالی پول به حساب من واریز شده، اگر در این رابطه سندی وجود دارد ارایه دهید.

قاضی مقیسه گفت: این کلاهی که سر شرکت نفت رفته به خاطر اعتماد مسولان به شما بوده، چون شما زنجانی را معرفی کردید، عامل اصلی کلاهبرداری و اختلاس شخص شما هستید.