کمترین رشد تعداد مشاغل آمریکا در ۶ ماه اخیر
کمترین رشد تعداد مشاغل آمریکا در ۶ ماه اخیر

در ماه مارچ، با کم شدن تاثیر مثبت آب‌ و هوای ملایم، اقتصاد آمریکا کمترین تعداد مشاغل را در ۶ ماه اخیر اضافه کرد، اما افزایش رشد دستمزدها، اشاره به رقابتی‌تر شدن بازار کار دارد. در ماه مارچ، با کم شدن تاثیر مثبت آب‌ و هوای ملایم، اقتصاد آمریکا کمترین تعداد مشاغل را در ۶ […]

در ماه مارچ، با کم شدن تاثیر مثبت آب‌ و هوای ملایم، اقتصاد آمریکا کمترین تعداد مشاغل را در ۶ ماه اخیر اضافه کرد، اما افزایش رشد دستمزدها، اشاره به رقابتی‌تر شدن بازار کار دارد.

در ماه مارچ، با کم شدن تاثیر مثبت آب‌ و هوای ملایم، اقتصاد آمریکا کمترین تعداد مشاغل را در ۶ ماه اخیر اضافه کرد، اما افزایش رشد دستمزدها، اشاره به رقابتی‌تر شدن بازار کار دارد. این می‌تواند به فدرال‌رزرو اجازه دهد نرخ بهره خود را امسال، دفعات بیشتری افزایش دهد.

دپارتمان کار روز جمعه اعلام کرد که با افت تعداد مشاغل در بخش‌های ساخت‌وساز و خرده‌فروشی، مشاغل غیرکشاورزی آمریکا ۱۰۳۰۰۰ شغل افزایش یافت. این کمترین میزان افزایش ذخایر از ماه سپتامبر تا کنون است و به دنبال جهش ۳۲۶۰۰۰ شغلی در ماه فوریه رخ می‌دهد. این درحالیست که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند در این ماه ۱۹۳۰۰۰ شغل ایجاد شود.

در ماه مارچ دمای هوا از سرمای شدید و چند طوفان برفی، به نرمال بازگشت. درحالی که بازار کار آمریکا در شرایط اشتغال کامل قرار دارد، رشد مشاغل هم کندتر شده است.

رشد مشاغل ماه مارچ از میانگین ۲۰۲۰۰۰ شغل ۳ ماه گذشته خود کمتر بود و به آستانه ۱۰۰۰۰۰ شغل مورد نیاز ماهانه برای هم‌خوانی با نرخ رشد و جمعیت دارای سن کار، خیلی نزدیک شد.

حتی با وجود این که تعدادی از افراد شغل خود را از دست دادند، نرخ بیکاری برای ششمین ماه متوالی در ۴.۱ درصد ثابت ماند. اما نرخ دستمزد ساعتی در این ماه با شتاب بیشتری افزایش یافت. نرخ متوسط دستمزد که در ماه فوریه تنها ۰.۱ درصد رشد کرده بود، این ماه ۸ سنت، یا ۰.۳ درصد افزایش یافت. به این ترتیب افزایش سالیانه در نرخ متوسط دستمزد ساعتی، از ۲.۶  درصد در ماه فوریه به ۲.۷ درصد در ماه مارچ افزایش یافت.

اقتصاددانان می‌گویند که رشد دستمزد سالیانه حداقل ۳ درصدی مورد نیاز است تا نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصدی فدرال‌رزرو، افزایش یابد. امید آن وجود دارد که با شتاب گرفتن افزایش نرخ دستمزد در نیمه دوم سال، به فدرال رزرو کمک شود که دفعات بیشتری نرخ بهره خود را بالا ببرد.