کمرانی: کیمیا علیزاده تلاش می‌کند در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشد
کمرانی: کیمیا علیزاده تلاش می‌کند در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشد

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: فکر می‌کنم بعد از المپیک یکی از سنگین‌ترین مسابقاتی که یک بازیکن می‌تواند در آن شرکت کند مسابقات گرند اسلم است. مهرو کمرانی در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو بانوان در آستانه مسابقات کسب سهمیه گرند اسلم اظهار داشت: فکر می‌کنم بچه‌هایی مانند ناهیدکیانی، پریسا جوادی ، فاطمه مصطفایی […]

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: فکر می‌کنم بعد از المپیک یکی از سنگین‌ترین مسابقاتی که یک بازیکن می‌تواند در آن شرکت کند مسابقات گرند اسلم است.

مهرو کمرانی در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو بانوان در آستانه مسابقات کسب سهمیه گرند اسلم اظهار داشت: فکر می‌کنم بچه‌هایی مانند ناهیدکیانی، پریسا جوادی ، فاطمه مصطفایی و زهرا پور اسماعیل که در مرحله قبل با من کار کردند نسبت به گذشته خیلی تفاوت کردند و از لحاظ فنی پخته‌تر شدند. پای راست ناهید کیانی راه افتاده و خیلی خوب با این پا امتیاز می‌گیرد و این در حالی است که پای راست ناهید کیانی بدتر از کیمیا علیزاده بود و یک ضربه نیز با این پا نمی‌زد.

وی تصریح کرد: در مجموع اعتقاد دارم بازیکنانی که در این چند ماهه در اردوی تیم ملی بودند یک پله از لحاظ فنی بالاتر رفتند و با توجه به اینکه تجربه آنها بیشتر شده و چند بار زمین مسابقه را دیدند در شرایط بهتری قرار دارند. زهرا شیدایی و مبینا بابالو نیز در رده نونهالان با من بودند اما فکر می‌کنم برای وزن سوم المپیک مناسب نباشند. در این وزن نیز وقتی ما اسامی بازیکنان را رصد کردیم متوجه شدیم نسبت به اوزان دیگر خلوت است و اگر این بچه‌ها خوب کار کنند شانس مدال آنها بیشتر است و بر همین مبنا تصمیم گرفتیم در این وزن اعزام داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان عنوان کرد: ملیکا میرحسینی خیلی افزایش وزن داشته است و به ۸۲ کیلوگرم رسیده بود و با توجه به اینکه نمی‌توانست وزن کم کند برای وزن سوم مناسب نبود. با این حال که خود او مصمم بود در وزن سوم کار کند اما نمی‌دانم چرا برنامه ریزی درستی انجام نداد. حسینی در وزن چهار نیز به دو نفری که در اردوی تیم ملی بودند با اختلاف نزدیک باخت اما باختن تحت هر شرایطی برای ما باخت است و قرار است در این مسابقات به صورت آزاد و با هزینه شخصی شرکت کند. زهرا شیدایی نیز اختلاف بسیار کمی با مبینا بابالو داشت و او نیز قرار است با هزینه شخصی و آزاد در مسابقات شرکت کند و در کنار این دو نفر، ۷ بازیکن نیز همراه تیم ملی در مسابقات چین حضور خواهند داشت.

کمرانی در پاسخ به این سوال که سطح مسابقات کسب سهمیه گرند اسلم را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: فکر می‌کنم بعد از المپیک یکی از سنگین‌ترین مسابقاتی که یک بازیکن می‌تواند در آن شرکت کند مسابقات گرند اسلم است. در هر وزن قرار است ۱۲ بازیکن حضور داشته باشند که سه نفر آنها در مسابقات کسب سهمیه مشخص خواهند شد. ۹ نفر دیگر نیز از مسابقات المپیک، جهانی و گرندپری مشخص شدند و فکر می‌کنم گرند اسلم بعد از المپیک حتی سطحی بالاتر از مسابقات جهانی دارد.

وی در خصوص اینکه شانس کسب سهمیه ملی‌پوشان عنوان کرد: در هر چهار وزن امیدوار به کسب سهمیه مسابقات گرند اسلم هستیم. امیدوارم در مسابقات گرند اسلم با توجه به اینکه بازیکنان ما از لحاظ فنی به سطحی رسیدند که با بهترین‌های دنیا خود را محک بزنند، نماینده داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در خصوص شرایط کیمیا علیزاده تصریح کرد: کیمیا در حال انجام تمرینات بدنسازی به همراه فیزیوتراپ خود است. در حال حاضر او بعد از مدت‌ها با یک فیزیوتراپ هماهنگ شده و خودش دوست دارد مراحل را انجام بدهد. فیزیوتراپ کیمیا کاملا ورزشی است و من نیز با او در ارتباط هستم. با توجه به آشنایی فیزیوتراپ کیمیا با علم بدنسازی از همین اول با او در حال بدنسازی است و این بهترین امتیاز برای کیمیا است که در اردوهای تیم ملی با آمادگی نسبتا مطلوب حضور پیدا می‌کند.

کمرانی در خصوص اینکه از چه زمانی علیزاده به میادین باز خواهد گشت، خاطر نشان کرد: کیمیا تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهد که در مسابقات قهرمانی آسیا در خردادماه حضور داشته باشد.

وی در پایان خصوص مصدومیت دست کیمیا علیزاده گفت:  دکتر کیمیا علیزاده روی دست او کار کرده و فعلا قرار است او با همین شرایط تمرین کند. قرار است اگر او مشکلی نداشت، ادامه بدهد و در صورتی که امکان تمرین برای او فراهم نبود عمل کند که ما امیدواریم به عمل دیگر احتیاج نباشد.