درخواست برنده جایزه صلح نوبل از استرالیا برای امضای معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای
درخواست برنده جایزه صلح نوبل از استرالیا برای امضای معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای

کمپین نابودی تسلیحات هسته‌ای (ICAN) اعلام کرد که رژیم خلع تسلیحات هسته‌ای با شکست مواجه شده  و این یک خطر واقعی برای بشریت محسوب می‌گردد.  برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۷،(ICAN)، در یک نامه سرگشاده به مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا، از دولت این کشور خواست تا معاهده جهانی ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای را امضا کند. (ICAN) که در […]

کمپین

کمپین نابودی تسلیحات هسته‌ای (ICAN) اعلام کرد که رژیم خلع تسلیحات هسته‌ای با شکست مواجه شده  و این یک خطر واقعی برای بشریت محسوب می‌گردد.

 برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۷،(ICAN)، در یک نامه سرگشاده به مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا، از دولت این کشور خواست تا معاهده جهانی ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای را امضا کند.

(ICAN) که در سال ۲۰۰۷ در شهر ملبورن استرالیا ایجاد شد، سال ۲۰۱۷ به دلیل تلاش‌های نتیجه‌بخش برای دستیابی به یک معاهده ممنوعیت کامل تسلیحات هسته‌ای برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۷ گردید.

استرالیا همواره از امضای معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای سر باز زده و اعلام کرده است که به چتر هسته‌ای آمریکا برای تامین امنیت خود وابسته است.

در این نامه خطاب به دولت استرالیا آمده است که تسلیحات هسته‌ای غیر قانونی و غیر اخلاقی هستند و یک تهدید برای بشریت محسوب می‌شوند.

در ادامه این نامه آمده است: تا زمانی که برخی کشورها تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارند،‌ برخی دیگر از کشورها به دنبال دستیابی به آنها هستند و هیچ کشوری برای در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای ایمن نیست. ما دو گزینه پیش رو داریم اجازه دهیم تا تسلیحات هسته‌ای در جهان توسعه یابند یا آن‌ها را برای همیشه نابود کنیم.

هم اکنون ۱۵ هزار کلاهک هسته‌ای در جهان وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها در اختیار آمریکا و روسیه هستند.