کمک‌های برنامه جهانی غذا به شمال غزه تعلیق شد
کمک‌های برنامه جهانی غذا به شمال غزه تعلیق شد
برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد ارائه کمک‌های غذایی به ساکنان شمال غزه را متوقف می‌کند.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد ارائه کمک‌های غذایی به ساکنان شمال غزه را متوقف می‌کند.

به گزارش ایسنا، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل امروز سه شنبه اعلام کرد تا زمان فراهم شدن شرایط توزیع امن غذا در شمال غزه، ارائه کمک‌های غذایی به ساکنان این منطقه را متوقف می‌کند.

این نهاد اعلام کرد تصمیم تعلیق توزیع غذا در شمال غزه به این معنی است که وضعیت وخیم‌تر خواهد شد مردم بیشتری از گرسنگی می‌میرند.

به نقل از سایت خبری المیادین، برنامه جهانی غذا اعلام کرد به دنبال راهی برای از سرگیری توزیع کمک‌های غذایی به شیوه مسوولانه و در نزدیک ترین زمان ممکن است. برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه نیاز است کمک‌ها به شکل گسترده ارائه شوند.

این نهاد اعلام کرد با توجه به اینکه تامین  آب و غذای سالم در غزه نادر شده و بیماری‌هایی که منجر به افزایش سوء‌تغذیه حاد می‌شود، شایع شده است، این منطقه به سرعت به سمت گرسنگی و بیماری حرکت می‌کند.

تعلیق کمک‌های غذایی به معنای حکم اعدام برای ساکنان شمال غزه است

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه ضمن مخالفت با تصمیم برنامه جهانی غذا درباره تعلیق کمک‌های غذایی به ساکنان شمال غزه اعلام کرد این تصمیم یک بحران جهانی ایجاد می‌کند. این تصمیم به معنای حکم اعدام برای ساکنان این منطقه است و وخامت اوضاع انسانی را به طور تصاعدی افزایش می‌دهد.

این نهاد از برنامه جهانی غذا خواست فورا از تصمیم فاجعه‌بار خود منصرف شود و سازمان ملل و جامعه جهانی را مسوول تبعات این تصمیم دانست.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه همچنین از تمامی نهادهای سازمان ملل خواست به جای شانه خالی کردن و فرار از مسئولیت‌های بین‌المللی خود که باید اجرایی شود، فورا و بدون تردید به کار خود در استان‌های غزه و شمال آن بازگردند.

این نهاد، موسسه‌های سازمان ملل را مسئول کامل شکست آشکار در انجام وظایف محوله و عواقب فاجعه‌بار تشدید قحطی در نوار غزه دانست.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد قحطی روز به روز در سراسر غزه عمیق‌ تر می‌شود که بیش از ۲ میلیون تن در آن زندگی می‌کنند و این پیش‌بینی وقوع یک فاجعه انسانی جهانی است که می‌تواند بیش از ۷۰۰ هزار شهروند فلسطینی را که هنوز در استان‌های غزه و شمال آن حضور دارند، به ورطه مرگ‌ بکشاند.

این نهاد اعلام کرد رژیم صهیونیستی از زمان حمله به نوار غزه تاکنون با منع انتقال کمک‌های انسانی، سیاست گرسنگی و قحطی را علیه ساکنان غزه در پیش گرفته است و در ادامه خواستار پایان دادن به جنگ نسل‌کشی علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان، لغو محاصره غزه و انتقال فوری ۱۰ هزار کامیون کمک طی دو روز آینده شد پیش از آنکه فاجعه انسانی رخ دهد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه، دولت آمریکا، جامعه جهانی و رژیم صهیونیستی را مسوول کامل این قحطی دانست که در برابر چشمان جهان اتفاق می‌افتد و کسی واکنشی نشان نمی‌دهد کسانی که خود به رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات چراغ سبز نشان داده‌اند.

این نهاد همچنین از روسیه، چین، ترکیه، همه کشورهای آزاد جهان، همه کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس و همه سازمان‌های بین‌المللی خواست فوراً محاصره نوار غزه را بشکنند و قحطی علیه مردم فلسطین را متوقف کنند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه خواهان اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی شد تا نسل‌کشی علیه مردم غزه را متوقف کند و تاکید کرد عدم توقف جنگ و قحطی به منزله نشان دادن چراغ سبز برای نابودی همه مردم غزه است.

در همین راستا، معاون مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، با اشاره به اینکه شرایط غزه شبیه قحطی است، تاکید کرد مردم غزه به شکل بی‌سابقه‌ای از ناامنی حاد غذایی و گرسنگی رنج می‌برند.

پیشتر، چند کشور غربی از جمله ایالات متحده، کانادا، ایتالیا و استرالیا به علت ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر احتمال مشارکت کارکنان این سازمان در عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، کمک‌های مالی خود به آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی ـ آنروا ـ معلق کردند.

شمال نوار غزه به‌ویژه پس از بسته شدن گذرگاه «کرم ابوسالم» تقریباً غیرقابل دسترسی شده است.