آمادگی ترکیه برای ارسال کمک‌ به زلزله زدگان غرب ایران
آمادگی ترکیه برای ارسال کمک‌ به زلزله زدگان غرب ایران

طی ۲ روز گذشته جمع کثیری از مقامات ارشد سیاسی ترکیه اعم از مقامات دولت، مجلس و احزاب و شخصیت‌های این کشور ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت و دولت ایران و خانواده قربانیان حادثه زلزله، آمادگی ترکیه برای ارسال کمک‌ را اعلام کردند.  محرم اینجه معاون وزیر کشور ترکیه در تماس تلفنی با […]

طی ۲ روز گذشته جمع کثیری از مقامات ارشد سیاسی ترکیه اعم از مقامات دولت، مجلس و احزاب و شخصیت‌های این کشور ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت و دولت ایران و خانواده قربانیان حادثه زلزله، آمادگی ترکیه برای ارسال کمک‌ را اعلام کردند.

 محرم اینجه معاون وزیر کشور ترکیه در تماس تلفنی با ابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، به خانواده جانباختگان زلزله تسلیت گفت و برای مجروحین این حادثه سلامت کامل آرزو کرد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد وزارت کشور ترکیه آماده ارسال کمک‌های لازم امدادی برای مناطق زلزله زده در صورت درخواست طرف ایرانی است.

ابراز همدردی نمایندگان استان وان با مردم ایران

همچنین نمایندگان استان وان ترکیه با حضور در سفارت و دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران، از طرف خود و همکارانشان در مجلس ترکیه ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت ایران جان باختن جمعی از شهروندان ایران را بر اثر وقوع زلزله در غرب کشور به خانواده‌های مصیبت دیده تسلیت گفته و برای مجروحین آرزوی سلامتی کردند.

همدری دولت و ملت ترکیه با دولت و ملت ایران

طی دو روز گذشته جمع کثیری از مقامات ارشد سیاسی ترکیه اعم از مقامات دولت، مجلس و احزاب و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این کشور ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت و دولت ایران و خانواده قربانیان حادثه زلزله، آمادگی کشور ترکیه برای ارسال کمک‌های امدادی مورد نیاز را برای آسیب دیدگان مورد تاکید قرار دادند.

بخشی از مقامات و شخصیت‌هایی که با ارسال پیام کتبی، تماس تلفنی، مراجعه به سفارت و انجام مصاحبه و گفت‌وگو با اصحاب رسانه مراتب همدردی خود را ابراز کرده‌اند به شرح ذیل است؛

− ابراز همدردی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
− تماس تلفنی بین علی یلدیریم نخست وزیر ترکیه با جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری
− تماس تلفنی چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با ظریف وزیر امور خارجه
− ابراز تسلیت تمل کرم الله اوغلو رهبر حزب سعادت
– پیام وزیر بهداشت ترکیه
− پیام سازمان مدیریت بلایای طبیعی و مدیریت بحران ترکیه
− پیام گروه امداد و نجات بانک گارانتی
− پیام گروه امداد و نجات GEA
− پیام گروه امداد و نجات جان سویو
− پیام جمعی از نمایندگان مجلس ملی ترکیه
− پیام ریاست سازمان دیانت ترکیه
– پیام تلفنی قائم مقام وزیر کشور ترکیه
– مراجعه و ابلاغ پیام‌های گسترده مردمی، شرکت‌های ترکیه و کارفرمایان بخش‌های مختلف اقتصادی
− پیام سفیر و نماینده اتحادیه اروپا در آنکارا
− پیام و تماس‌های تلفنی جمعی از سفرا و نمایندگان خارجی و دیپلمات‌های مقیم آنکارا با سفیر و سایر دیپلماتها و مسئولین دفاتر ایرانی کشورمان در ترکیه