ساماندهی افزون بر ۸۰۰ سامانه دوربینی برای کنترل سرعت خودروهای عبوری
ساماندهی افزون بر ۸۰۰ سامانه دوربینی برای کنترل سرعت خودروهای عبوری

وزیر راه و شهرسازی گفت که برای کنترل سرعت خودروهای عبوری از جاده های کشور در تعطیلات نوروزی افزون بر ۸۰۰ سامانه دوربینی ساماندهی شده است . عباس آخوندی عصر روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از قطعه پایانی طرح چهار خطه کردن محور سوادکوه در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران […]

وزیر راه و شهرسازی گفت که برای کنترل سرعت خودروهای عبوری از جاده های کشور در تعطیلات نوروزی افزون بر ۸۰۰ سامانه دوربینی ساماندهی شده است .

عباس آخوندی عصر روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از قطعه پایانی طرح چهار خطه کردن محور سوادکوه در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : افزون بر ۷۰۰ دستگاه دوربین به صورت ثابت در سطح جاده های کشور سرعت خودروها را ثبت می کنند و یکصد دستگاه دوربین متحرک هم برای این کار پیش بینی شده است .

وی گفت که با هماهنگی انجام شده میان وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه ، با رانندگان متخلف در تعطیلات نوروزی ۹۷ بشدت برخورد می شود.
وزیر راه و شهرسازی به رانندگان توصیه کرد تا در جاده ها با سرعت مطمئن حرکت و قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ جان خود و مسافران رعایت کنند.
آخوندی اظهار داشت: بر اساس آمار، حدود ۲۰ میلیون دستگاه خودرو طی تعطیلات نوروزی در سطح جاده های کشور تردد می کنند و به دلیل ناآشنایی بیشتر رانندگان با جاده ها ، باید برای کاهش سوانح رانندگی دقت بیشتری داشته باشند.
وی اضافه کرد : به دلیل سفرهای خانوادگی در ایام نوروز ، احتمال خستگی برای رانندگان در جاده ها بیشتر است و انتظار می رود تا خانواده ها نیز خود مراقبتی را در این سفرها در دستور کار قرار دهند تا مشکلی ایجاد نشود.
** آمادگی برای پذیرش مسافران نوروزی در جاده ها
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت که نیروهای راهداری ، پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس در جاده ها آماده پذیرایی و خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند.
وی افزود : با هماهنگی بین بخشی تلاش می شود تا خدمات رسانی خوبی به مسافران در سطح جاده ها انجام شود و ارتقاء کیفیت این خدمات نیازمند همراهی وهمکاری رانندگان و مسافران است.
وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح چند طرح راهسازی صبح امروز شنبه ۲۶ اسفند ماه به مازندران سفر کرد.
آخوندی در بدو ورود از جاده هراز به مازندران ، ساخت سه دهنه پل در این محور را به زمین زد و هشت کیلومتر از طرح تعریض جاده هراز را هم در چهار قطعه بهره برداری کرد.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی ، چهار کیلومتر باقی مانده از طرح چهار خطه کردن محور سوادکوه ( قائمشهر – تهران ) امروز به بهره برداری رسید.
آخوندی از طرح های راهسازی در بابل و محمودآباد نیز بازدید کرد.