کهگیلویه و بویراحمد| جاده پاتاوه-دهدشت به‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود
کهگیلویه و بویراحمد| جاده پاتاوه-دهدشت به‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود
فرماندار کهگیلویه با اشاره به‌ زمان افتتاح پروژه ملی جاده پاتاوه-دهدشت گفت: این پروژه تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بتوان به‌صورت موقت از این جاده عبور و مرور کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، علیرضا اتابک شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان در شهرستان کهگیلویه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه برخی از پروژه‌ها هنوز به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل نشده بودند اجازه ندادیم امسال در هفته دولت افتتاح شوند چون معتقد هستیم طرح‌های عمرانی باید پس از افتتاح قابلیت بهره‌برداری داشته باشند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به پروژه‌های عمرانی افتتاحی در کهگیلویه گفت: از طرح‌های هفته دولت تعداد ۳۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان امسال در کهگیلویه افتتاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه با افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی ۲۴ نفر در کهگیلویه صاحب شغل می‌شوند اظهار داشت: سه پروژه اقتصادی شامل ۲ طرح پرورش شترمرغ و یک طرح پرورش بلدرچین با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

اتابک ابراز کرد: دولت در این شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام داده اما اطلاع‌رسانی آنها بسیار ضعیف است، باید خدمات دولت توسط رسانه‌ها به مردم اطلاع داده شود تا روحیه امید به زندگی و امید به آینده در میان مردم زنده شود.

وی با بیان اینکه احداث باند اضطراری فرودگاه در کهگیلویه بزرگ مغفول مانده بود، گفت: این طرح ۲۰۰ هکتار وسعت داشته و طول دیوار حائل آن ۸ هزار و ۸۸۰ متر بوده و بالغ بر ۴ میلیارد تومان اعتبار دارد.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: پروژه ارتقاء ایستگاه تلفن همراه، تصفیه‌خانه فاضلاب روستای شوتاور، روکش محور روستایی چنگلوا به سوق، احداث باند اضطراری دهدشت، سالن ورزشی و چمن مصنوعی چنگلوا، آسفالت روستای چهارمه علیا و سفلی و آسفالت معابر شهر دهدشت از دیگر طرح‌های افتتاح‌ شده شهرستان کهگیلویه در هفته دولت امسال است.

وی با اشاره به زمان افتتاح پروژه جاده پاتاوه-دهدشت، عنوان کرد: این پروژه تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بتوان به‌صورت موقت از این جاده عبور و مرور کرد.

اتابک تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۹۰ میلیون تومان برای تجهیز روشنایی تونل‌های جاده پاتاوه – دهدشت هزینه شده است.

وی با اشاره به میزان بسیار اندک اعتبارات بافت قدیم شهر دهدشت، بیان کرد: در ابتدا اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی برای پروژه بلادشاپور اختصاص داده شد اما در نهایت این میزان اعتبار به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است و در بیشتر اوقات این تخصیص اعتبارات فقط بر روی کاغذ بوده و واقعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال تعداد ۳۴ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و تعداد پروژه‌های کلنگ‌زنی این شهرستان بسیار کم هستند.