کولاک برادران فیروزپور در اسپانیا/ امیرحسین با شکست آمریکا قهرمان جهان شد
کولاک برادران فیروزپور در اسپانیا/ امیرحسین با شکست آمریکا قهرمان جهان شد
آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست حریف آمریکایی به مدال طلای رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان رسید.

به گزارش صبح اقتصاد آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست حریف آمریکایی به مدال طلای رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از اسپانیا، در ادامه رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، امیرحسین فیروزپور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل جاکوب کاردناس از آمریکا به روی تشک رفت و در ادامه نمایش بی نقص خود در این رقابت ها در مدت زمات ۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.

فیروزپور پیش از این در دور مقدماتی این وزن که دیروز شنبه برگزار شد، در دور اول ۱۱ بر ۲ رضابک آیتموخان از قزاقستان را برد، سپس با نتیجه ۱۱ بر ۱ ادلان ویسخانوف از فرانسه را از پیش رو برداشت و در سومین مبارزه نیز ۱۲ بر صفر تیویر بوال از کانادا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در نیمه نهایی نیز مقابل فیض الله آکتورک از ترکیه در حالی که ۶ بر صفر عقب بود، پیش از پایان وقت قانونی مبارزه با امتیاز عالی ۱۷ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد.
پیش از این محمدصادق فیروزپور برادر بزرگتر امیرحسین فیروزپور نیز به مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم رسید.
همچنین تا دقایقی دیگر امیررضا معصومی آخرین نماینده ایران در این رقابت ها در فینال سنگین وزن به مصاف سولومون ماناشویلی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان می رود.
ایران در ۵ وزن نخست به ترتیب توسط امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.

  • منبع خبر : ایسنا