کولاک طارمی مقابل محمدی و زیدان!
کولاک طارمی مقابل محمدی و زیدان!
ستاره ایرانی ریو آوه نمایش فوق‌العاده‌ای برابر آوس ارائه داد و توانست با ثبت هت‌تریک بیشترین نقش را در برتری تیمش داشته باشد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد در نخستین مسابقه هفته سوم لیگ برتر پرتغال، تیم ریو آوه که برخلاف دیدار اخیرش مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز شنبه در استادیوم اختصاصی خود مقابل آوس قرار گرفت که این تیم هم از مهرداد محمدی بهره می‌برد.

مهدی طارمی که در نخستین بازی فصل ریو آوه در لیگ برتر پرتغال به‌عنوان یار جانشین در ترکیب ریو آوه قرار گرفته بود، در اولین حضورش در جمع نفرات اصلی فوق‌العاده ظاهر شد و گل‌های زیبایی به ثمر رساند.

ستاره ایرانی ریو آوه در دقیقه ۱۰ پاس دیگو لوپز را با فرار سریع تا پشت محوطه ۶ قدم و ضربه چیپ پای چپ زیبا تبدیل به گل کرد تا تیمش با یک گل از یاران محمدی پیش بیفتد.

در دقیقه ۲۲ با پاس در عمق زمینی برونو موریرا از جناح راست زمین، مهدی طارمی صاحب توپ شد که این بازیکن با سرتوپ چشم‌نواز و یک شوت پای چپ دقیق دومین گل تیمش برابر آوس را زد.

آوس که سعی در جبران نتیجه داشت، در دقیقه ۴۳ دو تغییر هجومی همزمان انجام داد که یکی از آنها ورود انزو زیدان، پسر زین‌الدین زیدان سرمربی رئال مادرید بود ولی نیمه اول با برتری ۲ بر صفر یاران طارمی به اتمام رسید.

درخشش مهدی طارمی همچنان ادامه‌دار بود و آقای گل سابق لیگ برتر در دقیقه ۵۲ پاس فرار نونو سانتوس از میانه زمین را در موقعیتی تک به تک و با ضربه بغل پای بدون نقص تبدیل به گل کرد تا موفق به ثبت نخستین هت‌تریک اروپایی خود شود.

سه دقیقه پس از آن گل چهارم ریو آوه با پاس فیلیپه آگوستو و شوت دقیق نونو سانتوس زده شد، اما پس از آن ستاره ایرانی این تیم بازهم خوش درخشید تا به یک گل دیگر دست پیدا کنند و برتری قابل توجهی رقم بزنند.

در دقیقه ۷۵ پاس در عمق مدافع راست ریو آوه را مهدی طارمی قصد داشت با دریبل دروازه‌بان آوس در محوطه ۶ قدم تبدیل به گل کند که خطای او روی مهاجم ایرانی منجر به اعلام پنالتی شد تا پنجمین گل ریو آوه با شوت آگوستو ثبت شود.

مهدی طارمی پس از این درخشش خیره کننده‌ای که با زدن ۳ گل و گرفتن یک پنالتی داشت، بخاطر آسیب دیدگی در زمان گرفتن پنالتی در دقیقه ۷۶ تعویض شد که یک دقیقه پس از خروج او از زمین، انزو زیدان توانست با فرار از بین مدافعان یکی از گل‌های خورده آوس را جبران کند.

آوس که در دو دیدار قبلی ۴ گل روی تاثیرگذاری مهرداد محمدی به ثمر رسانده بود، در سومین بازی فصل که ۹۰ دقیقه این مهاجم ایرانی را دراختیار داشت، با نتیجه ۵ بر یک مقابل یاران طارمی شکست خورد.

ریو آوه که یک بازی عقب افتاده دارد، با این برد ۳ امتیازی شد و به رده هشتم جدول لیگ برتر پرتغال صعود کرد و یاران محمدی نیز با این شکست ۳ امتیازی ماندند و در جایگاه دوازدهم ایستادند.

مهدی طارمی با ثبت هت‌تریک مقابل آوس به صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال صعود کرد تا بالاتر از مهرداد محمدی ۲ گله قرار بگیرد.

طارمی در حالی شروع رویایی در نخستین حضورش در ترکیب ریو آوه در لیگ برتر پرتغال داشت که بعد از دو آقای گلی به همراه پرسپولیس در لیگ برتر ایران، در یک فصل و نیم اخیر نیز بازی‌های خوبی برای الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ستارگان به نمایش گذاشته بود و اکنون به نظر می‌رسد این روند رو به پیشرفت را در فوتبال اروپا و پرتغال هم ادامه دهد.

  • منبع خبر : ورزش سه