کولینا: جام ملت‌های آسیا با VAR بهتر برگزار می‌شود
کولینا: جام ملت‌های آسیا با VAR بهتر برگزار می‌شود

رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال از ورود کمک داور ویدئویی به جام ملت های آسیا استقبال کرد. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد بعد از این که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد رقابت های جام ملت ها از مرحله یک چهارم نهایی به کمک داور ویدئویی تجهیز خواهد شد، پیرلوئیجی کولینا داور […]

رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال از ورود کمک داور ویدئویی به جام ملت های آسیا استقبال کرد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد بعد از این که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد رقابت های جام ملت ها از مرحله یک چهارم نهایی به کمک داور ویدئویی تجهیز خواهد شد، پیرلوئیجی کولینا داور سرشناس ایتالیایی و رئیس کمیته داوران فیفا با استقبال از ورود VAR به بزرگ ترین تورنمنت فوتبال آسیا این اقدام را قدمی بزرگ برای بهتر برگزار شدن بازی ها در امارات قلمداد کرد.

کولینا ایتالیایی در این ارتباط گفت:« کمک داور ویدئویی خطاهای داوری را به طور کامل پوشش نمی دهد اما کمک می کند خطاهای داوری در جام های مهم کاهش پیدا کند از همین رو استفاده از این سیستم در جام ملت های آسیا کمک شایانی به داوران جام خواهد کرد تا خطاهای بسیار زیادی کاهش پیدا کند».

او ادامه داد:« شک نداشته باشید که جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا یکی از سخت ترین و مشکل ترین جام های ادوار گذشته در قاره کهن است از همین رو سیستم VAR می تواند کمک کند تا شاهد داوری های بسیار بهتری در این رقابت ها باشیم. البته باید روی این سیستم کار شود تا در جام های آتی به صورت کامل از آن بهره برده شود».

کولینا با ابراز رضایت از نحوه ورود کمک داور ویدئویی به جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد آن در روسیه را مثبت ارزیابی کرد و مدعی شد VAR در جام ملت های آسیا به عنوان یکی از تورنمنت های بزرگ فوتبالی جهان بیشتر از قبل ارزش های خود را نمایان خواهد کرد./مهر