کی‌روش: رونالدو باید اخراج می‌شد/ازهواداران ایران عذرخواهی می‌کنم
کی‌روش: رونالدو باید اخراج می‌شد/ازهواداران ایران عذرخواهی می‌کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اظهار رضایت از عملکرد بازیکنانش در بازی با پرتغال، گفت: این مسابقه بهترین بازی ما در جام جهانی روسیه بود و می‌توانستیم صعود کنیم.  تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین گام خود در روسیه در پی ارائه یک بازی زیبا و قابل قبول در مقابل تیم قدرتمند پرتغال با […]

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اظهار رضایت از عملکرد بازیکنانش در بازی با پرتغال، گفت: این مسابقه بهترین بازی ما در جام جهانی روسیه بود و می‌توانستیم صعود کنیم.

 تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین گام خود در روسیه در پی ارائه یک بازی زیبا و قابل قبول در مقابل تیم قدرتمند پرتغال با نتیجه یک – یک متوقف شد تا با ۴ امتیاز بعد از اسپانیا و پرتغال ۵ امتیازی در رده سوم جدول قرار گیرد.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران پس از این بازی اظهار داشت: بهترین تلاشمان را کردیم. بازیکنان ایران آماده بودند و بهترین بازی خود را ارائه کردند.

وی افزود: بازی فشرده ای بود. بازی هایی با جنگ و درگیری در جام جهانی توقع می رود. به نظرم ما خوب بازی کردیم مقابل تیمی که کاندیدای قهرمانی در جام جهانی است.

سرمربی ایران درباره اینکه چرا ایران در دو بازی اول اینطور جنگنده و خوب نبود، گفت: باید با واقع بینی بازی کنیم. مقابل مراکش پیروز شدیم. اسپانیا تیم سختی است ولی بازی خوبی ارائه کردیم و شایسته باخت نبودیم. اگر ۵ امتیاز می گرفتیم صعود می کردیم.

کارلوس کی روش در ادامه صحبت هایش پس از دیدار برابر پرتغال به دلایل اعتراض های زیادش به داور اشاره کرد و گفت: مسئله ای که من مطرح کردم کاملا روشن و واضح است. مسئولان فیفا هم می دانند نظر من در مورد سیستم داوری چه بوده است. زمانی که داور اعلام پنالتی کرد دمای بدن من به بالای ۵۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: دلیل رفتارهای تبعیض آمیز را نمی دانم. تلویزیون چندین بار صحنه ها را پخش می کند اما در صحنه پنالتی به ما اجازه ندادند صحنه را ببینیم اما به پرتغال این اجازه را دادند. واقعا نمی دانم چه خبر است.

کی روش خاطرنشان کرد: بیشتر از این نمی خواهم در این مورد صحبت کنم چرا که تیم ملی کشورم بود. اما اتفاقاتی در حال رخ دادن است که ما از آن بی خبر هستیم. به این مسائل عادت کرده ام که می گویند یک ملت  علیه من هستند و من هم علیه ملتی هستم. در زمان حضورم در آفریقای جنوبی این اتفاقات را دیده ام. نمی خواهم بیشتر از این در موردشان صحبت کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد صحنه ای که رونالدو به بازیکن ایران ضربه زد گفت: وقتی بازیکنی با آرنج به صورت بازیکن دیگری بکوبد باید کارت قرمز بگیرد و اخراج شود. نمی دانم چرا داور اینگونه رفتار کرد. در مورد قضاوت داوران شکایت زیاد است اما تنها کشوری که از داوری شکایت نکرد ما بودیم.

کی روش که همچنان به انتقاداتش از سیستم داوری جدید ادامه می دهد درادامه این نشست خبری گفت: ما قبلا یک سوال پرسیدیم و گفتیم که تکلیف ما را روشن کنید که بالاخره داور کیست. اما به جای اینکه جواب ما را بدهند گفتند نامه بنویسید و جواب شما را در جام جهانی بعدی خواهیم داد!

وی ادامه داد: می دانید ملت ایران چه قدر فداکاری کردند که به جام جهانی رسیدند؟ همه اشتباه می کنند اما سیستم داوری که میلیاردها دلار برایش هزینه شده را به ما نشان نمی دهند تا بدانیم در ویدئو چک چه گذشته است. دوست ندارم در رسانه های پرتغال برایم مشکل درست شود اما باید واقعیت ها را دید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه حالش خوب نیست ادامه داد: برای این سیستم داوری میلیون ها دلار هزینه شده است اما خطای آرنج رونالدو که باید کارت قرمز می گرفت را کارت زرد نشان داد!

کارلوس کی روش از دیدار برابر پرتغال به عنوان بهترین بازی تیمش در این مسابقات یاد کرد و گفت: متوقف کردن پرتغال کار بزرگی بود. ما در این بازی فقط می خواستیم توپ به رونالدو نرسد. روی نقاط ضعف حریف کار کرده بودیم و دیدید که چقدر متحد بازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم پرتغال را از پا درآوردیم و این تیم ناامید بود. ما روی آنها فشار آوردیم تا اشتباهات بیشتری داشته باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از عملکرد بازیکنان تیمش گفت: بازیکنانم در این مسابقات بسیار شجاع بازی کردند و به آنها افتخار می کنم. ما هم به پیروزی رسیدیم و هم چیزهای زیادی یاد گرفتیم. اعتراف می کنم ایرانی ها خیلی شجاع هستند. با این حال هشت سال زحمت کشیدم تا روحیه مبارزه طلبی و جنگندگی را در بین بازیکنانم تقویت کنم.

کی روش ادامه داد: وقتی سرودهای ملی پخش می‌شد فهمیدم ۲۰ سال برای این دوتیم کار کردم. این لحظه باشکوهی برای من بود.حتی سانتوس هم به من تبریک گفت. بازیکنان پرتغال هم به من تبریک گفتند، برزیلی‌ها و اسپانیایی‌هایی‌که با آن ها کارکرده بودم به من تبریک گفتند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در مورد توافقش با فدراسیون ایران برای ادامه همکاری گفت: تایید می کنم که از ایران برای ادامه همکاری پیشنهاد دارم. آن ها برای ۶ ماه من را می خواهند. اما الان وقت مناسبی نیست درباره قراردادم حرف بزنم.

وی با تشکر از بازیکنانش و هواداران تیم ملی ایران گفت: هدف همیشگی من پیشرفت است. امیدوارم در جام جهانی بعدی بهتر باشیم. ما در جام جهانی برزیل بی دلیل مقابل آرژانتین شکست خوردیم. موضوع ویدئو چک ذهن من را درگیر کرده و احساس افسردگی و ناامیدی می کنم.

کی روش در میکسدزون هم به خبرنگاران گفت: هدف ما این بود که بتوانیم به مرحله بعدی صعود کنیم. در همین راستا هم تلاش کردیم اما نشد. مسئولیت را می پذیرم و از هواداران و حامیان واقعی تیم ملی تشکر می کنم.

وی ادامه داد: هدف ما صعود بود اما نتوانستیم این کار را بکنیم. حالا باید در مورد ادامه همکاری با فوتبال ایران فکر کنم. شفاف هست که آینده من به موفقیتم در جام جهانی منوط شده بود. الان باید کمی آرام باشیم و ذهنمان خالی باشد و استراحت کنیم. من از هواداران فوتبال ایران عذرخواهی می کنم که نتوانستیم به دور بعد صعود کنیم.