کی‌روش: نگاه ما روی یک بازی نیست
کی‌روش: نگاه ما روی یک بازی نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه تیمش توانایی زدن گل های بیشتری را به ویتنام داشت گفت: برای هر بازی برنامه داریم و بعد از بردن ویتنام حالا تمرکزمان روی دیدار با عراق است. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  تیم ملی فوتبال ایران که نخستین دیدار خود در هفدهمین دوره رقابتهای جام […]

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه تیمش توانایی زدن گل های بیشتری را به ویتنام داشت گفت: برای هر بازی برنامه داریم و بعد از بردن ویتنام حالا تمرکزمان روی دیدار با عراق است.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  تیم ملی فوتبال ایران که نخستین دیدار خود در هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا را با برتری برابر یمن به پایان برده بود، بعدازظهر روز شنبه در دومین دیدار برابر ویتنام به برتری دو بر صفر دست یافت.

۷۰ درصد مالکیت توپ داشتیم
کارلوس کی روش پس از این پیروزی در سالن کنفرانس ورزشگاه آل نهیان ابوظبی در جمع خبرنگاران گفت: هر دو تیم برای صعود بازی کردند تا به دور بعد برسند. در نیمه اول توانستیم با بیش از هفتاد درصد مالکیت توپ کار را پیش ببریم و یک موقعیت هم به حریف ندهیم. بازیکنانم تلاش زیادی کردند تا به این موفقیت برسیم.

می توانستیم گل های بیشتری بزنیم
وی افزود: اگر می توانستیم از فرصت هایمان بهتر استفاده کنیم در نیمه اول گل های بیشتری را به ثمر می رساندیم تا با دو یا سه گل به رختکن برویم.

آمار گویای همه چیز است
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره برد دو بر صفر ملی پوشان افزود: وقتی نتوانستیم در نیمه اول گل های بیشتری به ثمر برسانیم، تیم ویتنام اعتماد به نفس پیدا کرد. آنها در نیمه دوم یک شوت زدند و تنها همین شوت را به سمت دروازه ایران زدند. آمار گویای همه چیز است. امروز استراحت می کنیم و از فردا برای عراق آماده می شویم.

عملکرد بازیکنانم خیلی خوب بود
وی در ادامه درباره ریتم خوب ایران در این تورنمنت اظهار داشت: همینطور است. بازیکنان هفت گل زدند و توقعات من را برآورده می کنند. از آنها می خواهم فشرده بازی کنند. این سبک بازی را امارات و قطر و عربستان انجام نمی دهند. آنها با فشردگی بالایی در میانه میدان بازی می کنند. البته در نیمه دوم کمی عصبانی تر بودند. چون می خواستند گل های بیشتری را به ثمر برسانند. بازیکنانم خیلی خوب بودند و عملکردی را دارند که از آنها انتظار دارم.

مدافعان ایران خوب بودند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره تفاوت کار دفاعی ایران نسبت به گذشته افزود: تفاوت عمده آن اعتماد به نفس و تایمینگ بود. اکثر دفاع ها در فوتبال مثل ببیننده تلویزیونی می ایستند تا اتفاقی بیافتد. اما امروز آنها عکس العمل های خیلی خوب داشتند. سردار آزمون خوش درخشید. مهدی ترابی و مهدی طارمی هم توانستند خوب بازی کنند. نوراللهی هم با وجود اینکه تنها دوماه با تیم ملی است خوب بازی کرد.

نگاه من روی یک بازی نیست
کی روش در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی بالای تمام بازیکنان تیم ملی و احتمال اینکه آیا ترکیب تیم ملی مقابل عراق باز هم تغییر می کند اذعان داشت: مطمئنا تک تک بازیکنان باید همیشه آماده باشند. مهم ترین مساله آمادگی روحی و شخصیتی آنهاست. باید نشان دهند برایشان فرقی نمی کند روی نیمکت بنشینند یا بازی کنند. اگر قرار است در این تورنمنت موفق شویم مهم این است که نیمکت یکدست و خوبی داشته باشیم. توقعم از بازیکنان این است همیشه وقتی می خواهم بازی کنند وارد زمین شوند و بهتر از بازیکنانی که داخل زمین است عمل کنند. برای یک تیم که می خواهد در طول تورنمنت موفق شود مهم این است همیشه خوب بازی کند و در طول بازی ها آمادگی خود را نشان دهد. نگاه من تنها روی یک بازی نیست.

ترابی می تواند در بهترین تیم های جهان بازی کند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که تیم ملی خوب بازی کرد ولی قبول دارید مهدی ترابی با سرعت بالا و توان زیادش بهتر باشد افزود: من تجربه چند ساله‌ای در فوتبال دارم. شاید با بازیکنان بزرگی بازی نکردم اما مانده ام که چرا ترابی با توجه به این حجم از توانایی همچنان در آسیا بازی می کند. ترابی می تواند در بهترین تیم‌های جهان بازی کند.

سردار آزمون بهتر می شود
سرمربی تیم ملی از مسئول برگزارکننده نشست خبری خواست تا آخرین سوال را یک خبرنگار خانم بپرسد و همین امر نیز رخ داد. وی در پاسخ به سوال این خبرنگار که عملکرد سردار آزمون را چطور ارزیابی کردید عنوان داشت: او یکی از بهترین گلزنان ماست. سردار بازی به بازی بهتر می شود. او به عنوان مهاجم نوک تیم ملی به عنوان برترین گلزن حضور دارد. او به تازگی از مصدومیت رهایی پیدا کرده است. عملکرد نفر به نفر بازیکنان مهم تر است. همچنین وحید امیری و مهدی طارمی و سامان قدوس به او کمک زیادی کردند تا در یک سوم تهاجمی عملکرد خوبی داشته باشیم.

/مهرنیوز